عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره دلایل توجه غربی‌ها به مسئله حجاب برای دوقطبی‌سازی جامعه ایران توضیحاتی ارائه داد.

ائمه‌جمعه سراسر کشور صبح روز چهارشنبه، ۵ مرداد با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در این دیدار با اشاره به مطرح شدن موضوع حجاب در خطبه‌های نماز جمعه در هفته‌های گذشته و همچنین در فضای مجازی و رسانه‌ها، خاطرنشان کردند: در این موضوعات باید بسیار متین و منطقی و به دور از احساساتِ بی‌مورد، ورود کرد و باید با دلایل روشن، آن منطق استعماری غربی افشا و تبیین شود.


بیشتربخوانید


ایشان با طرح این سؤال که «چرا به یک‌باره و بار دیگر رسانه‌های رسمی و دولتی آمریکا و انگلیس و مزدورانشان به بهانه حجاب، موضوع زن را مورد هجوم قرار داده اند؟ و آیا واقعاً غربی‌ها مدافع حقوق زن ایرانی هستند؟»، گفتند: غربی‌ها همان‌هایی هستند که اگر می‌توانستند آب را به روی ملت ایران ببندند، می‌بستند، همانطور که داروی کودکان پروانه‌ای را تحریم کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند به این کودکان دارو برسد؛ حالا غربی‌ها واقعاَ دلسوز زن ایرانی هستند؟

رهبر انقلاب اسلامی همچنین تأکید کردند: حقیقت قضیه این است که زنِ با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین ضربه‌ها را به ادعا‌ها و دروغ‌های تمدن غربی زده است و آن‌ها از این موضوع به‌شدت عصبانی هستند.

این سخنان رهبر معظم انقلاب مانند بیانات قبلی ایشان، بازتاب زیادی در سطح جامعه داشت و به باور کارشناسان این سخنان، پایان دهنده حواشی ایجاد شده هفته‌های اخیر در موضوع حجاب و تبیین مواضع معتدل و به دور از تندروی جمهوری اسلامی در این زمینه بود.

در همین باره گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

 یکی از محور‌های بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه، پاسخ به این سوال بود که آیا واقعاً غربی‌ها مدافع حقوق زن ایرانی هستند؟ ایشان در این باره گفتند که زنِ با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین ضربه‌ها را به ادعا‌ها و دروغ‌های تمدن غربی زده است و آن‌ها از این موضوع به‌شدت عصبانی هستند. به عقیده شما آیا ادعای دفاع از حقوق زن از جانب غربی‌ها قابل پذیرش است و اساسا چرا آن‌ها برای ایجاد اختلاف در جامعه ایرانی، مسئله حجاب را در اولویت گذاشته‌اند؟

نصیرایی: مسئله دین داری و توجه و علاقه جامعه ما به دین، موضوعی نیست که برای امروز یا یکی دو قرن اخیر باشد؛ مردمان منطقه ما قرن هاست که به دین داری و علاقه مندی به ارزش‌های الهی و توحیدی و اسلامی شناخته شده هستند و قدمت چند قرنی در این زمینه دارند؛ حتی قبل از اسلام هم ملت ما یک ملت موحد و علاقه‌مند به ارزش‌های توحیدی بود و همواره در آداب و رسوم این مردم توجه به ارزش‌های انسانی و الهی مورد توجه بوده و هم اکنون نیز وجود دارد، لذا طبیعی است که دشمنان طراحی‌های انجام می‌دهند تا در یک سری از موضوعات تقابلی را بین آحاد جامعه ایجاد کنند، ولی ما باید خیلی هوشمندانه این مسئله را رصد و با این توطئه دشمنان مقابله کنیم.

یکی از حربه‌هایی که دشمنان ملت ایران یعنی مستکبران عالم، همواره از آن استفاده می‌کنند این است که به دروغ مدعی حمایت از حقوق زن ایرانی هستند، ولی شکی نیست که در طول تاریخ بیشترین ظلم به زنان ما را همین مستکبران کردند؛ در هر برهه ای، گروهی نماد جریان ظلم و باطل و استکبار بوده است؛ در دوران ما هم آمریکا و غربی‌ها مصداق اکمل و اتم جریان ظلم هستند و به تعبیر امام راحل امروز شیطان بزرگ آمریکا است.

*غربی‌ها جایگاه والای مادری را از زن گرفته و او را تبدیل به کالا کرده‌اند

این جریان در طول تاریخ سوءاستفاده‌های زیادی از زن کرده است؛ امروز نیز همینطور است و جریان باطل به طرق مختلف به دنبال سوءاستفاده از جامعه زنان هستند و به دروغ ادعای آزادی و حمایت از حقوق زنان را دارند، ولی می‌بینیم که اهمیت و ارزش زن و شأن و جایگاه والای مادری که تربیت در دامان او شکل می‌گیرد را از او گرفته اند و غیر از از سوءاستفاده‌های جنسی و غیراخلاقی، زن را تبدیل به کالای سطح پایین در خدمت امیال نفسانی مرد کرده اند؛ این کاری است که امروزه تفکر غربی در اقصی نقاط عالم با زن انجام داده است.

غربی‌ها مسئله مقابله با حجاب و پوشش را نیز در همین راستا پیش می‌برند؛ ما از شیطان غیر از رفتار شیطانی توقعی نداریم و طبیعتاً تمام افکار و اقدامات او، برآمده از همان افکار و خط‌دهی‌های ابلیس است و این شیطانک‌ها دستور شیطان بزرگ را دنبال می‌کنند. ما باید همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، در مقابله با این جبهه استکبار، اول نقشه دشمن و میدان و صحنه را خوب بشناسیم و سپس متناسب با شرایط، فعالیت‌های لازم را طراحی کنیم.

سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه درباره تبیین منطقی و به دور از احساسات بی‌مورد مسئله حجاب در جامعه، به بسیاری از حواشی ایجادشده در این مورد پایان داد. به نظر شما دلیل اهمیت این فرمایشات ایشان چیست و بیان نادرست مسئله حجاب، چه تأثیری خواهد داشت؟

نصیرایی: در طول هزاران سال اخیر و از زمانی که جامعه ایرانی شکل گرفته، توجه به ارزش‌های حجاب و پوشش زن و نقش والای زن که تربیت انسان در دامان او شکل می‌گیرد، مدنظر مردمان این سرزمین بوده است؛ این یک سرمایه بزرگ است و باید توجه کرد که در تقابل با هجمه دشمن، از چه سرمایه ارزشمندی برخوردار هستیم. حالا امکان دارد در یک جایی در این زمینه غفلت صورت بگیرد؛ خیلی از کسانی که امکان دارد از نظر ما پوشش‌شان خیلی مناسب نباشد، اصلاً چنین تصور و قصدی ندارند و شاید برداشت‌شان این باشد که امروز این نحوه پوشش یک نوع به‌روز بودن یا به اصطلاح عامیانه یک جور باکلاس بودن است.

* نباید تبیین مسئله حجاب به گونه‌ای باشد که تقابل در جامعه ایجاد شود

در چنین مواردی با یک برخورد و تبیین صحیح و مناسب در سطوح و محیط‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، در ابعاد مختلف، آن بخشی از جامعه که ممکن است دچار غفلت شده باشد، اصلاح می‌شوند؛ به عنوان مثال در عید غدیر که پشت سر گذاشتیم دیدیم که چه حجم عظیمی از مردم در این مراسم با پوشش‌های مختلف شرکت کردند و این تنها نمونه‌ای از مراسمات این چنینی است. حالا امکان دارد فردی که اینجور به ارزش‌های الهی و توحیدی عشق می‌ورزد، پوشش مناسب را رعایت نکرده باشد پس نحوه تبیین صحیح به این عزیزان خیلی مهم است که طوری باشد تا تقابل ایجاد نشود.

*کم‌حجابی برخی بانوان به معنای دهن‌کجی آن‌ها به ارزش‌های جامعه نیست

مثال دیگر برای اثبات دین داری جامعه ما این است که وقتی یک نماد اقتدار، مقاومت و ارزش‌های الهی در کشور، یعنی سردار سلیمانی عزیز به شهادت می‌رسد، پیکر مطهرش با آن استقبال جمعیت تشییع و بدرقه می‌شود که در طول تاریخ کم بدیل است؛ خیلی از کسانی که در این مراسم حضور داشتند از خواهرانی بودند که شاید به عنوان کم‌حجاب شناخته شوند بنابراین نباید رفتار ناصحیحی با این عزیزان داشت. قطعاً غالب جامعه ما جامعه دین‌دار و معتقد به ارزش هاست و وجود پوشش‌هایی که شاید اشکالاتی داشته باشد، اکثر اوقات به معنی دهن‌کجی به ارزش‌های جامعه نیست.

بخشی از مشکلات در زمینه حجاب مربوط به سازمان ها، ادارات و نهادهاست؛ در همه جای جهان این معمول است که استانداردی برای پوشش تعریف می‌شود و حتی در کشور‌های لاییک و غربی نیز برای پوشش زنان و مردان در محیط کار، محیط علمی و آموزشی و سطح جامعه استاندارد و پروتکلی مشخصی وجود دارد.

* لزوم وجود استاندارد مشخص برای پوشش در جامعه

قطعاً ایرادی ندارد و حتی ضرورت دارد که در محیط‌های رسمی، اداری، آموزشی و اجتماعی ما استانداردی برای پوشش مردان و زنان تعریف و با یک تبیین صحیح این مهم اجرا شود؛ به عنوان مثال رسانه‌های ما این مسئله را منعکس کنند که در محیط‌های اداری و دانشگاه‌های بین المللی در سراسر جهان، تعریف پوشش به چه صورت است. قطعاً مجموعه این اقدامات کمک می‌کند که اشکالات در تبلیغ مسئله حجاب به حداقل برسد.

حکومت وظیفه دارد با هر حرکت و رفتاری که برای مقابله با ارزش‌ها اسلامی و انسانی باشد، مقابله کند، اما این مقابله کردن مدل‌ها و روش‌های مختلف دارد که باید دقیق و به شیوه صحیح انجام شود. در این زمینه باید صاحب نظران، مسئولان و بخش‌های مختلف هماهنگ باشند و نباید رفتار‌های احساسی و سطحی با این موضوعات شکل بگیرد، زیرا دشمنان روی این تقابل ها، به جان هم انداختن مردم، چند شقه کردن جامعه و ایجاد دوگانه‌های مختلف، طراحی و برنامه دارند و باید با هوشیاری کامل در این مسیر جلو اقدام کرد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
من باحجاب هستم وحجابم روخودم انتخاب کردم کاری هم ندارم که کسی بدحجاب هست یانه توایران ازامربه معروف و نهی از منکر فقط امربه حجاب انجام میشه دیگه کسی به موارددیگه اهمیت نمیده همین سودهای کلانی که بانک میگیره روی یه وام ناچیزو...خیلی موارد دیگه هست که حجاب می‌تونه آخریش باشه ازنون شب ملت بگیرتاهمه چیز به قول پیامبر که می فرمایندفقرکه ازدرامدایمان ازپنجره میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
زیاد تر کردن گشت ارشاد خدمات دادن به افراد بر اساس پوشش شغل دادن بهشون بر اساس پوشش و..... خودمون اول شروع کردیم خب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
حجاب بهانه است ، اگر مردم ایران می دانستند چه نقشه های شوم و پلیدی پشت مساله حجاب می باشد به طور حتم خود مردم با این جریان های فاسد و اراذل و اوباش برخورد می کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
اگر نعیما طاهری دختر نعیمه اشراقی و امثالهم به خاطر بی حجابیشون و حرفاشون بازخواست میشدن فساد ایرانو نمیگرفت تا به یکی میگی حجابت رو درست کن میگه اون کله گنده ها ما رو سر کار گذاشتن خودشون حجاب ندارن خوب اگر یکی پسر نوح است به احترام نوح باید هر غلطی میخواد بکنه باید تذکر داده بشه شدیدتر از بقیه اینا باعث شدن از سالها پیش ملت اعتقاداتشون رو از دست بدن اگر بی حجابی و یه سری حرفا واسه امثال ما مردم معمولی جرمه خوب واسه اونا که باید جرمتر باشه و بازخواست بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
کار از دوقطبی گذشته دیگه خرس قطبی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
وظیفه دولت ومجلس درست کردن اقتصاد آموزش امنیت وایجادرفاه است حجاب یک مسئله شخصی هست خانم های فهیم ایرانی می دانند چه حجابی برایشان مفید است نیاز به قیم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
عزیز ، حضور در مراسم سردار سلیمانی به معنی تعهد به تمامی ارزش ها نیست ، قرار نیست فردی سفید سفید یا سیاه سیاه باشه ، غالب افراد خاکستری هستند ، شاید به سردار علاقه داشته باشند اما حجاب رو ارزش ندارن و یا بالعکس هر کدام یک ارزش هستند که پایبندی به یکی نشان از پایبندی به دیگری نیست
پس دچار مغالطه نشیم نه حضور در تشییع سردار به معنی پایبندی به ارزش هاست و نه بی حجابی نشان از عدم پایبندی به تمامی ارزش هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
اینستاگرام برای اخلاق و دین مردم مضرر هست. از تلگرام خبر ندارم البته آن هم همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
غلط کردن ما اسیر این توهمات اونا نمیشیم و بصیرت حسینی و حیای زینبی رو اونا انگار فراموش کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا عده ای در مقابل دستورات خداوند لجاجت میکنند؟اگر مسلمان هستید که باید از قوانین اسلامی پیروی کنید و اگر کافر یا مسیحی ویا یهودی هستید باید از قانون مدنی ایران تبعیت کنید.حتی زنان ادیان یهودی و مسیحی نیز حجاب داشته اند.زنان طبق اسناد و مدارک در زمان کوروش کبیر دارای حجاب کامل بوده اند و اینو شما میتوانید در سنگتراشهای تخت جمشید مشاهده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
بعضیا از قوانین هیچی نمیفهمن.مثلا چون حوصله ندارن پشت چراغ قرمز باشن از چراغ عبور میکنن و جون خودشون و چند تا بیگناه دیگه رو به خطر میندازن.قانون حجاب در ایران برای حفاظت از ارزشهای خانواده هست.شماهایی که حجاب رعایت نمیکنید ارزش خانواده خودتان را متلاشی میکنید همچنین مسبب از هم پاشیدگی چند تا خانواده دیگه هم میشید.مسبب خیانت در خانواده میشید و اونوقت میگید مردها باید چشم بند بزنن تا شما بیحجابها رو نبینن!! چون اختلاسگران هستن پس مجوز هست که از چراغ قرمز عبور کنیم؟ چون اختلاسگران هستن پس مجوز داریم بیحجاب باشیم؟؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
ارزش خانواده به این چیزها نیست. من چند سالی در کره جنوبی زندگی کردم که نه دین دارن و نه حجاب. اما خانواده، احترام به زن و مادر حرف اول رو تو جامعه کره میزد.
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
ارزش خانواده به این چیزها نیست. من چند سالی در کره جنوبی زندگی کردم که نه دین دارن و نه حجاب. اما خانواده، احترام به زن و مادر حرف اول رو تو جامعه کره میزد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
قانون اگردرست نوشته شود اکثریت عمل می کنند ولی قانونی که مشکل داشته باشد مورداقبال قرارنمی گیرد پس هرقانونی قابل اجرانیست قوانین زیادی داریم که دولت ومسئولان خلاف آن عمل می کنند که باید اول از خودشان شروع کنند وقوانین را دقیق اجراکنند تا جامعه الگوبگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
خدایا به مردم ایران عقل بده تا بفهمن برای چی باید حجاب را رعایت کنن...نمیدونم چرا مردان ایرانی بی غیرت شدن و از اینکه همسرشونو در دید همه قرار بدن مفتخر میشن!! اونوقت میگن چرا خیانت زیاد شد! تا یک مرد بخاطر خیانت زنش قاطی کنه سریع به مرد گیر میدن که چرا بخاطر خیانت زنت بهش گفتی بالای چشمت ابروست.اینا همه فرهنگ مزخرف غربی هاست که ایرانیهای غرب پرست وارد ایران کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا مصیبت علی نژاد برای برداشتن حجاب هشتک میذاره ولی برای برداشتن تحریمهای ظالمانه علیه ایران نه؟؟ برداشتن تحریمها بیشتر به نفع مردمه یا برداشتن حجاب؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا هر چی توی این کشور اتفاق میافته یه جوری ربطش میدید به غرب و شرق
یه جورایی عادت کردید
چه غربی؟ ، چه شرقی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
یه سوال ؟ همه کار که غربی ها انجام میدن پس شما نقشتون اینجا چی هست برا چی مسئول هستین ؟ با این جور مقالات نمیتونین مثل گذشته تو ذهن مردم کنین تقصیر مانیست همش غذبه و ما هم نقش آدم آهنی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
لعنت خدا بر کسانی که از مساله حجاب برای اجرای نقشه تفرقه استفاده می کنن

براشون حجاب و کشف حجاب مهم نیست
دنبال چیز دیگه ای هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
دلیلش اینه که این بحث حجاب و قانون حجاب اجباری گسل اجتماعی شده و اگر تندرو های مذهبی سریع تر کارشون رو به کار نندازن هم فاتحه کشور هم دین خونده میشه اما بخش نزدیک به رهبری و مذهبی های خوب متوجه این گسل شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
غربی ها مطرح‌ نکردن
مردم حق انتخاب دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
هیچ کس حق انتخاب آنچه خدا حرام کرده است را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۰۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
غربی کجا بود شما خودتون مقصر هستید سرتون رو کردید تو برف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا ایرانیا تو بی حجابی بقیه کشورا نظر میدن؟؟؟ چرا ایران خودش دوس داره همه کشورا مسلمان باشن؟؟؟؟ حتی تو کشورای عربی هم حجاب ومسلمون بودن اجباری نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
بی بخار ترین و بی غیرت ترین مردم تو همون کشور های عربی زندگی میکنن، البته نه همشون و خیلی هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
خداییش غربی ها رو نداشتید چکار میکردید؟! کل مشکلات مملکت رو رها کردید دغدغه اصلی تون شده حجاب چرا باید با کل دنیا فرق کنیم ۱۴۰۰ ساده با کل دنیا سر جنگ و ناسازگاری داریم من خودم از خانواده محجبه هستیم ولی اصلا حجاب اجباری رو قبول ندارم کار شما از ریشه خرابه با ظاهر کاری هم درست نمیشه مشکل دنیا و غرب با حجاب ما نیست مشکل شما با حجاب فساد کل نظام رو گرفته از کارمند معمولی تا بزرگان اونوقت افتادید دنبال حجاب واقعا واستون متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
من خودم درب خانه را می بندم ولی با قفل بودن درب خانه مردم مخالفم
من خودم چراغ قرمز را رد نمی کنم ولی با اجباری بودن قوانین رانندگی مخالفم
من خودم دزدی نمی کنم ولی با برخورد پلیس بادزد مخالفم
من خودم.....!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
تو چطور محجبه ای هستی که هنوز نفهمیدی در کشور حجاب اجباری نیست.قانون مملکت ما حجاب در جاهای عمومی هست.شما توی خونتون با صدتا نامحرم بشین و چادر سر نکن.ما چیزی بهتون میگیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
دروغ میگی که از خانواده محجبه هستی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
بحث حجاب و .. هیچ ربطی به غربی ها ندارد نابودی عقاید مردم مربوط به رفتارهای داخلی هست البته غربیها چون نمیتوانند کاری انجام دهند نگاه می کنند ببینند از داخل خود جی در حال فرو پاشی است اونا مثلا کمک می کنند که گاها اتفاقا به خاطر کمک اونا عدهای در تصمیم خود مشکوک شده و حتی از عقیده تازه خود بر می گردند یعنی وجود اونا ۵ج ۵۰ و قرار نیست اتفاقی بیفته ولی وای بر رفتارهای درونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه شیطان و شیطان صفت ها رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
انشاله روزی برسه که تنوع و تکثر در عقاید و ارزشها رو به رسمیت بشناسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
انشاءلله روزی برسه حقانیت و کامل بودن دین اسلام برهمه روشن بشه
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
الان هم به تنوع ها احترام گذاشته میشه.اما اگر میخوای در ایران زندگی کنی باید به قانون حجابش احترام بگذاری.در اروپا و آمریکا هم برای حجابشون حد و حدود قائل هستن.فکر کردین نوع پوشش مردم آمریکا همان در محیط اداری و دانشگاه هاشون به صورت برهنه هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس 14:00 شماها فقط همین یه حرفو یادگرفتید که حجاب قانونه و باید رعایت بشه. حالا اگه مثل زمان رضاشاه بیحجابی قانون بود بازم این حرفو میزدید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
غربی ها یا خودمون!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
والا خودمان کاسه داغتر از آش شدیم چه ربطی به خارج داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
حتی اگر ادعای شما درست باشد -که نیست- سیاست غرب برای دو قطبی کردن جامعه ایران با استفاده از حجاب توسط خود شما در حال اجرااست! متوجه هستید؟ شما ابزار سیاستهای غرب شده اید
!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
آفرین بهترین حرف حساب
آخرین اخبار