رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی جزئیات برنامه های ویژه دهه کرامت برای پخش از رسانه های داخلی و برون مرزی را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمهدی خیرجو رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای پوشش گسترده برنامه های ویژه دهه کرامت، گفت: به مناسبت دهه پربرکت کرامت، افزون بر ۳۰۰ برنامه تولیدی و پوششی تدارک دیده شده که از ۳۷ شبکه ملی و بین المللی پخش خواهد شد، همچنین بیش از یکصد برنامه تولیدی برای پخش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و ویژه برنامه‌ای در پلتفرم روبیکا تدارک دیده است.

او افزود: در این ایام بسیاری از شبکه‌های سراسری صداوسیما برنامه‌های حرم مطهر رضوی را پوشش خواهند داد و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، مخاطبان می‌توانند از طریق شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، قرآن، افق، پویا و شبکه‌های رادیویی زیارت، جوان، معارف، اقتصاد و سلامت این برنامه‌ها را پیگیری کنند، ضمن آنکه صداوسیمای مرکز خراسان رضوی نیز به صورت خاص و ویژه برنامه‌های دهه کرامت را برای علاقه‌مندان پوشش خواهد داد.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تعامل ایجاد شده با شبکه‌های بین المللی و ماهواره ای، به ویژه در دهه کرامت را گامی موثر در ترویج فرهنگ و سیره رضوی اعلام و ادامه داد: براساس تاکیدات تولیت محترم آستان قدس رضوی، توجه به مخاطبان بین‌المللی از اولویت‌های این مرکز است و در همین راستا در دهه کرامت امسال، بسیاری از شبکه‌های بین المللی از جمله اسلام اصیل، ثقلین، الولایه، الصراط، الایام، الانوار ۲، هدهد، الاهواز، کربلا، المعارف و شبکه‌های برون مرزی الکوثر و سحر در انعکاس برنامه‌های آستان قدس رضوی و برقراری ارتباط‌های زنده با بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) سهیم خواهند بود.


بیشتربخوانید



خیرجو درباره میزان تولید این برنامه‌ها نیز بیان کرد: در دهه کرامت، ۵۸۳ ساعت برنامه معادل بیش از ۳۴ هزار دقیقه پوشش رسانه‌ای برنامه ریزی شده است که به پوشش ۲۲۰ ویژه برنامه این ایام در رسانه‌های داخلی و بین المللی منجر خواهد شد.

او تصریح کرد: تشکیل ستاد خبری برای تسهیل فعالیت اصحاب رسانه، از دیگر اقدامات این ایام خواهد بود.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تاکید کرد: ایجاد بستر مناسب برای تهیه خبر، گزارش و تصویر از حرم مطهر رضوی، یکی از راهبرد‌های کلان در مرکز ارتباطات و رسانه است و تلاش خواهیم کرد با بهبود شرایط فعالیت حرفه‌ای، تعامل گسترده‌تری با اصحاب رسانه داشته باشیم و همکاران عزیز رسانه‌ای بتوانند به عنوان سفیران پیام رضوی، بیش از پیش موثر و منشاء برکات باشند.

خیرجو با اشاره به دیگر برنامه‌های مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در دهه کرامت اظهار کرد: افتتاح خبرگزاری آستان نیوز، راه‌اندازی پرتال نوین جامع و آغاز به کار شبکه ماهواره‌ای امام رضا (ع) به زبان اردو و انگلیسی نیز سه اقدام مهم در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای آستان قدس رضوی است که به پربرکت دهه کرامت محقق خواهد شد. همچنین از کتاب اطلس جغرافیای آستان قدس رضوی رونمایی می‌شود که در آن موقعیت مکانی تمامی مراکز و مجموعه‌های مرتبط با آستان قدس رضوی در داخل حرم مطهر، در شهر مشهد مقدس، در استان و در نقاط مختلف کشور مشخص شده است.

 او افزود: رونمایی از سامانه افکارسنجی آستان قدس رضوی نیز از دیگر اقدامات این مرکز در دهه کرامت است که با بهره‌مندی از این سامانه، زین پس پروژه‌های نظرسنجی در آستان قدس رضوی به صورت آنلاین انجام می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: با استفاده از این سامانه، در دهه کرامت ۱۶ نظرسنجی از فعالیت‌ها و خدمات آستان قدس رضوی توسط خادمیاران انجام خواهد شد که نتایج آن پس از بررسی و تحلیل، برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمت رسانی به زائران و مجاوران، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خیرجو رونمایی از سایت ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برشمرد و بیان کرد: این سایت با الگوگیری از نمونه‌های موفق میز خدمت الکترونیکی، به ارائه خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از طریق بستر وب اقدام می‌کند.

او تبلیغات محیطی در مبادی ورودی شهر از جمله فرودگاه و راه آهن را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برشمرد و تصریح کرد: تلاش شده است با همکاری و تعامل با شهرداری‌های سراسر کشور، جای جای ایران اسلامی به شمیم بارگاه منور رضوی معطر شود.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.