به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، محمدهادی ضیایی مهر معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از مجموعه راه آهن خراسان گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید داخلی، رونق و جهش تولید و با تکیه بر توان ۲۹۶ شرکت قطعه ساز و کارخانههای سازنده و بازسازی کننده، شاهد تولید بومی ترمز واگن و "چرخ ملی" در
ناوگان ریلی کشور بودیم که نتیجه آن خودکفایی کامل ایران در تولید واگن باری بود.
او افزود: راه آهن برای ساخت ۵۵۰ قطعه وارداتی صنعت حمل و نقل ریلی کشور دست یاری به سوی شرکتهای دانش بنیان، قطعه سازان و مجموعههای دانشگاهی دراز کرده است.
معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در این راستا با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۲ سال گذشته با هدف استفاده از ظرفیت و توانمندی داخلی از واردات ناوگان ریلی به کشور جلوگیری و واگن و لوکوموتیو داخلی جایگزین نمونههای خارجی شده است.
بیشتر بخوانید
ضیایی مهر بیان کرد: در سامانه جامع "رونق و جهش تولید صنعت ریلی" در پایگاه اینترنتی راه آهن، مشخصات قطعات تولید داخل این صنعت و آدرس و مشخصات شرکتهای قطعه ساز جمع آوری شده است تا نیازمندیهای داخلی حتما با مراجعه به این واحدها تامین شود.
او تصریح کرد: در همین سامانه ۵۵۰ قطعهای که کماکان از خارج کشور وارد میشود، فهرست شده و به عنوان فراخوان از شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهی برای ساخت بومی آنها دعوت به عمل آمده است.
معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: با اتکا به توانمندی و ظرفیتهای صنایع داخلی و تامین منابع مالی برای سرمایه گذاران این بخش، در طول سالهای ۹۸ و ۹۹ ساخت ناوگان ریلی شامل واگنهای باری و مسافربری و لوکوموتیو در داخل کشور به ترتیب ۸۴ و ۲۰ درصد افزایش یافته است که همه این توفیقات مرهون توجه و تکیه بر توانمندیهای شرکتهای داخلی است.
انتهای پیام//ف.ش