به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضانعلی سبحانیفر مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به تعطیلی بیشتر ادارات و سازمانهای دولتی در هفته جاری، افزود: به دلیل اینکه پست در گروه یک خدمات رسانها قرار دارد و خدمات آن جزء الزامات و ضروریات روزمره زندگی شهروندان است، تمامی دفاتر پستی همانند روزهای دیگر دایر است.
وی با تاکید بر اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا به ویژه تعطیلات دو هفتهای اخیر کسب و کارها، بخش عمدهای از خریدهای مردم بهصورت غیرحضوری و از طریق فروشگاههای اینترنتی انجام میشود، بیان کرد: با توجه به اینکه تحویل بخش عمده این بستهها توسط شبکه پستی انجام میشود، شرکت ملی پست با بسیج تمامی امکانات موجود و بهره گیری از ظرفیتهای بخش خصوصی، تلاش کرده بستهها و امانات مردم را به موقع تحویل دهد.
معاون وزیر ضمن اشاره به تاخیر به وجود آمده در تحویل به موقع مرسولات در برخی نقاط کشور، گفت: امسال حجم مرسولاتی که وارد شبکه پستی میشود چند برابر سالهای گذشته است. این در حالیست که به دلیل قرار داشتن در خط مقدم خدماترسانی، شماری از این همکاران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، مجبور به خروج از چرخه خدمترسانی تا پایان دوره بیماری و رسیدن به بهبودی کامل شدند.
سبحانیفر افزود: مردم هم در بسیاری مواقع صبوری به خرج داده و شرایط ویژه خدمتگذاران خود در شرکت ملی پست را درک کردند.
به گفته وی، با توجه به اینکه یکی از عمدهترین دلایل مراجعه مردم به دفاتر پستی، دریافت کدپستی ده رقمی است. متقاضیان میتوانند با مراجعه به سامانه GNAF.POST.IR کدپستی مورد نیاز خود را بهصورت غیرحضوری دریافت کنند.
مدیرعامل در ادامه ضمن توصیه به شهروندان در خصوص رعایت دستورالعملهای بهداشتی و خروج از خانه به جز در موارد ضروری، گفت: خدمات غیرحضوری پست از طریق اپلیکیشن «پستخونه» و «الوپست» میتواند بخش عمدهای از نیاز مردم به خدمات پستی را برآورده سازد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/