به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان «قصاص» نوید افکاری و تلاش جریان معاند و فعالان رسانهای خارج از کشور برای بهرهبرداری از این موضوع، علاوه بر مطرح شدن ماجرای به کارگیری رباتهای اینترنتی برای داغ کردن هشتگهایی همچون #اعدام_نکنید، شاهد تلاش این جریان برای تداوم روایت رسانهای افکاری بودیم.
بیشتربخوانید
پروپاگاندای مبتنی بر دروغ رسانهای ضدانقلاب و تلاش برای فریب مخاطبان برای ایجاد موج اجتماعی، سبب شد این گروهها به جعل و تولید «تصاویر ساختگی» روی بیاورند؛ شگردی که پیش از این نیز در قالب «کشتهسازی»، «صحنهسازی» و «قهرمانسازی مجرمان» با آن مواجه بودهایم.
این تولید جعلیات هم باعث شد چندی پیش استفاده از تصاویر ساختگی با موضوع «دیوارنویسی در حمایت از نوید افکاری» و پاسکاری شبکههای ماهوارهای منوتو، رادیو فردا، صدای آمریکا، شبکه منافقین و فعالانی همچون مسیح علینژاد و... خبرساز شده و پروژه «فریب افکار عمومی» برملا شود.
حالا این رسانهها و فعالان مدعی دفاع از حقوق مخاطب که همچنان در حال بهرهبرداری از افکاری هستند، با سوالات متعددی از سوی مخاطبانشان روبرو شدهاند که چرا برای القاء سوژه و پروژه فریب خود، اینگونه اعتماد کاربران را هدف قرار دادهاند! سوالاتی که البته بسیار بعید است با پاسخی از سوی تولیدکنندگان و انتشاردهندگان این تصاویر ساختگی همراه باشد و هر پاسخی نیز پروژه دروغپردازی آنها را گستردهتر خواهد کرد.
به نظر میرسد بهتر است مخاطبان در مواقعی که دلالان و کاسبان رسانهای، روایتی خاص را بیوقفه دنبال میکنند، از موضوع فاصله گرفته و احتمال طرحریزی برای دستکاری و هدایت افکار عمومی را بدهند. شگردهای رسانهای برای فریب افکار عمومی فراوان هستند و پاشنه آشیل مخاطبان، برخورد احساسی آنها با این محتواهاست.
منبع: جام نیوز
انتهای پیام/
این کانالها و رسانه های معاند باز شده
واسه خنده خوبه
واسه مسخره خوبه
باید بهش مثل طنز نگاه کرد و خندید .
ما اینجا هیچ کدام شون را دنبال نمیکنیم
حتی واسه خنده هم
اگر وجدان داشته باشید که ندارید
با چه قرص خوابی شبها میخوابید
چطور دلتون میاید .انقدر دورع و بزرگ نمایی کنید
عذاب دو دنیا دچار شوید