به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد،
کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: در نشستی مشترک، عملیات اجرایی نحوه اتصال خط
متروی مشهد گلبهار بررسی شد و طی آن ایستگاههای مشترک اتصال خط یک متروی مشهد و خط متروی گلبهار تعیین شد.
او با بیان اینکه در این نشست ۵ پیشنهاد مختلف در خصوص چگونگی اتصال متروی مشهد وگلبهار بررسی شد، افزود: با توجه به اینکه باید موضوع نحوه تملکات اراضی و پیاده کردن سیستمهای اجرایی مشخص شود، روشهای مختلف اجرای این مهم با سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، شهرداری مشهد و شهرداری گلبهار مطرح گردید.
کیامرز با اشاره به ضرورت تحقق تملکات از سوی شهرداری گلبهار، بیان کرد: در خصوص نحوه اتصال خط یک مشهد به گلبهار نیز ضروری است طرحهای سازهای و اتصالات بررسی شود.
گلبهار با ۴ هزار هکتار وسعت، از شهرهای جدید خراسان رضوی در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد و در امتداد جاده مشهد-قوچان است که حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. با توجه به وجود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهر و ضرورت رفع نیازهای حملونقلی مردم این منطقه برای تردد به مشهد، ساخت مترو این شهر در قالب قطار برقی به عنوان یکی از برنامههای توسعهای این شهر در دولت نهم در دستور کار قرار گرفت. مصوبه این پروژه در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ کلنگ این خط ریلی به زمین خورد. مسیر مترو گلبهار از سهراهی طرقبه-شاندیز آغاز میشود و تا فرودگاه گلبهار امتداد مییابد. سرعت این قطار برقی، حداقل ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این خط شامل ۵ ایستگاه از انتهای خط یک قطار شهری مشهد تا شهر جدید گلبهار است.
انتهای پیام//ف.ح
ساخت مترو در گلبها به عنوان یکی از برنامههای توسعهای این شهر است