حفر ۱۸ حلقه چاه تامین کننده آب شرب در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از حفر ۱۸ حلقه چاه تامین کننده آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستا‌های این استان خبر داد.

محمد کریمی اظهار داشت: در جهت تامین آب آشامیدنی اهالی ساکن در شهر‌ها و روستا‌های چهارمحال و بختیاری و برای جبران کمبود آب شرب، پارسال حفاری ۱۸حلقه انواع چاه دستی دهانه گشاد با حفر گالری، آهکی و ضربه‌ای در استان صورت گرفت.

وی اعتبار هزینه شده برای حفر این چاه‌ها را بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با حفاری این چاه‌ها توانستیم ۱۷۶ لیتر آب به منابع آب شرب در دسترس اضافه کنیم.

کریمی حفر عمیق‌ترین این چاه‌ها را در بروجن به عمق ۲۸۰ متر و کم عمق‌ترین آن‌ها را در بازفت ۱۵ متر عنوان کرد.

وی از همراهی مردم با شرکت آب و فاضلاب قدردانی نمود و بیان داشت: هر گونه مدیریت مصرف آب کمک به افزایش ذخایر آبی برای آیندگان است.


بیشتر بخوانید


کریمی سرجمع حفاری‌های انجام شده در این ۱۸ چاه را ۱۲۶۴ متر اعلام کرد و گفت: برای پنج چاه حفر شده به صورت دستی ۱۰۱ متر گالری نیز برای افزایش آبدهی این چاه‌ها حفر شده است.

وی افزود: بیشترین هزینه‌ها مربوط به حفر چهار چاه آهکی حفر شده در شهرستان بروجن و روستا‌های شهرستان خانمیرزا می‌باشد.

کریمی اضافه کرد: این چاه‌ها در هفت شهرستان شهرکرد، بروجن، کیار، کوهرنگ، خانمیرزا، لردگان و فلارد برای تامین آب شرب حفر شده اند.

وی بیان داشت: پس از حفر چاه‌ها عملیات آزمایش پمپاژ انجام می‌شود و درصورت داشتن دبی مورد انتظار مراحل تجهیز، اجرای خطوط انتقال و تعیین حریم بهداشتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

اسماعیل حیدری خالص کارشناس ناظر اجرای تاسیسات تامین آب شرکت آبفای استان نیز در تشریح وضعیت این چاه‌ها افزود: اکثر این چاه‌ها به صورت ضربه ایی تا عمق ۱۰۰ متر حفر شده اند و در مناطقی که فقر منابع آبی وجود داشته باشد اقدام به حفر چاه آهکی با دستگاه حفاری روتاری می‌شود و در مناطق آبرفتی هم حفر چاه دستی دهانه گشاد با ایجاد نقب صورت می‌پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار