رئیس کل دادگستری کرمان:

شهید آیت الله رئیسی فسادستیز و مردم مدار بود

رئیس کل دادگستری استان کرمان فساد ستیزی و مردم مداری را از ویژه گی‌های شخصیتی حضرت آیت‌الله رئیسی برشمرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی شامگاه امشب در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های کرمان ضمن تسلیت به مردم ایران اسلامی به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان وی گفت: به اقتضای مسئولیت‌های قضایی که داشتم از دو دهه قبل با آیت الله رئیسی برخورد داشتم، از ایشان درس‌های زیادی آموختم و مهم‌ترین ویژگی اخلاقی ایشان ارتباط خوب با مردم، روحیه ولایت پذیری و انقلابی بود.

رئیس شورای قضایی استان کرمان از خاطره‌ای که شهید آیت الله ابراهیم رئیسی برای وی تعریف کرده بود، سخن گفت و افزود: در یک ماموریت که در محضر این شهید بزرگوار بودم، ایشان تعریف می‌کرد که اولین سفرم به استان سیستان و بلوچستان بر می‌گشت به سال ۵۶ و زمانی که ۱۷ سالم بود، بعد از تبعید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ایرانشهر، احساس کردم که بایستی به ایشان بپیوندم، شبانه و مخفیانه به ایرانشهر رسیدم و یک روز در محضر ایشان بودم، ساواک من را تحت تعقیب قرار داد و من به سختی و زحمت فراوان به مشهد برگشتم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان از اعتماد حضرت امام خمینی (ره) به ایشان در ۲۰ سالگی سخن گفت و بیان داشت: ایشان در سنین جوانی به منصب قضا رسید و بدلیل عملکرد خوب ایشان مورد توجه و عنایت امام (ره) قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه ایشان در تمام مسئولیت‌ها دغدغه مردم را داشت و توصیه به برخورد مناسب با مردم داشتند، افزود: در سال‌های قبل نارضایتی مردم از برخورد برخی از قضات بیشتر بود و یکی از بیشترین خواسته‌های ایشان در زمان ریاست دستگاه قضایی برخورد مناسب با مردم و مردم مداری بود.

قاضی القضات استان کرمان بیان داشت: آیت الله رئیسی همواره بر ارتباط مناسب و مستقیم با مردم تاکید داشت و ایشان یک الگوی موفق در زمینه برخورد مناسب با مردم و دیگران بود و همواره مسئولان را به احترام و تکریم مراجعان توصیه می‌کردند. 

وی بیان داشت:صحنه‌هایی که از سفر‌های استانی ایشان در شهر‌ها می‌دیدیم نشان دهنده ارتباط قلبی وی با مردم بود و ایشان همواره به مردم عشق می‌ورزیدند. 

حجت الاسلام حمیدی گفت: حتی افرادی که با ایشان اختلاف نظر سیاسی داشتند بعد از شهادت ایشان متوجه شدند که وی چه شخصیت برجسته‌ای داشتند.
وی تصریح کرد: در رابطه با مباحث علمی ایشان از نظر علمی حوزوی و دانشگاهی نخبه علمی بودند، درس خارج فقه را تدریس می‌کردند ایشان در زمان مسئولیت‌های خود از مباحث حوزوی و دینی غافل نبود و همه این ویژگی‌ها از وی یک شخصیت برجسته ساخته بود که در ذهن‌ها ماندگار شده بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان،  از شهید آیت الله رئیسی به عنوان مدیر در تراز انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیر موفق جهادی بودن است که این از ویژگی‌های بارز ایشان بود. 

وی از جلسه که با شهید آیت الله رئیسی در محضر مقام معظم رهبری داشتند خاطره‌ای تعریف کرد و گفت: در جلسه‌ای که در محضر مقام معظم رهبری بودیم رهبری فرمودند؛ رئیسی نمونه یک مدیر جهادی است، مدیر جهادی باید خستگی ناپذیر باشد و خود را مقید به زمان اداری نکند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بیان داشت: رئیس جمهور شهید از نظر جسمی مشکلاتی داشت، اما ایشان بهانه نمی‌کرد، و اولین کسی بود که در بحران‌ها حضور میدانی پیدا می‌کرد و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند.

وی بر لزوم معرفی الگو‌های موفق برای جوانان تاکید کرد و افزود: برخی از جوانان گول تبلیغات و شبهات دشمنان و بیگانه‌ها را می‌خورند و قابلیت‌های درون کشور را نمی‌بینند و در این رابطع ما بخوبی نتوانستیم این مسائل را تبیین کنیم و بایستی برای مردم، مدیران و دولتمردان شهید آیت الله رئیسی را به عنوان الگوی موفقی معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار