حمایت فرانسه، اسلوونی، و بلژیک از قرار بازداشت مقامات صهیونیست

۳ کشور اروپایی فرانسه، اسلوونی، و بلژیک از تصمیم دادگاه بین المللی کیفری در صدور قرار بازداشت مقامات صهیونیست حمایت کردند.

گرچه بسیاری از کشور‌های غربی به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان قرار گرفته اند، اما تصمیم اخیر دادگاه بین المللی کیفری در صدور قرار بازداشت برای مقامات ارشد صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اکنون باعث تضاد میان منافع غرب در حمایت از صهیونیست‌ها و قوانین بین المللی شده است. 

به گزارش الجزیره، ۳ کشور اروپایی فرانسه، اسلوونی، و بلژیک امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌هایی اعلام کردند از تصمیم دادگاه بین المللی کیفری برای صدور قرار بازداشت برای مقامات ارشد صهیونیست حمایت می‌کنند. 

وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پاریس از دادگاه بین المللی دادگستری و استقلال این نهاد حمایت می‌کند. ما با مصونیت قضایی در هر شکلی مبارزه می‌کنیم و قوانین بین المللی باید اجرایی شود. 

وزارت خارجه بلژیک نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: جنایات جنگی در غزه باید در سطوح بالا فارغ از آنکه چه کسی آن را انجام داده است، مورد تعقیب قضایی قرار گیرد. 

وزارت خارجه اسلوونی نیز در شبکه اجتماعی ایکس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایات جنگی رخ داده در باریکه غزه از هفتم اکتبر باید به طور مستقل و بی طرفانه فارغ از آنکه چه کسی آن را انجام داده است مورد تعقیب قضایی قرار گیرد. پاسخگو کردن مجرمان برای جلوگیری از وقوع دوباره جنایات و تضمین صلح بسیار حیاتی است. 

پیش از این آمریکا و انگلیس با حمله به دادگاه بین المللی کیفری، صدور قرار بازداشت برای مقامات ارشد صهیونیست را محکوم کردند. برخی قانونگذاران جمهوریخواه تهدید کرده اند برخی اقدامات تنبیهی را علیه قضات دادگاه کیفری بین المللی اجرایی خواهند کرد.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
رهبر و همین طور جانشین رییس جمهور یک سخنرانی خطاب به مردم و روسای اروپا و کشورهای آمریکایی بکنند که اگر رژیم مستطیل قدرت بگیرد چالش آینده آنها خواهد بود همانطور که همین حالا نقاب پس زده و خود واقعی را نمایان کرده آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اروپائیا فهمیدن بین حفظ سرشون و حفظ اسرائیل یکی رو باید انتخاب کنن
آخرین اخبار