«شهدای خدمت» از مهدی یاوران هستند

«مجلس بزرگداشت شهدای خدمت» با حضور گروه پرشماری از زائران ایرانی در جوار بارگاه ملکوتی پیامبر اسلام (ص) در مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «مجلس بزرگداشت شهدای خدمت» با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت درحالی با تلاوت آیاتی از سوره الرحمن توسط محمدرضا اکبری قاری ممتاز کشورمان در هتل «المدینة الجدیده» در جوار بارگاه پیامبر اسلام (ص) برگزار شد که فضا آکنده از عطر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراهش بود.

در ابتدای این مراسم که جمعیت پر شماری از زائران ایرانی حضور داشتند پیام تسلیت آیت الله العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه قرائت شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری‌کاشانی خطیب بعثه مقام معظم رهبری در سخنانی با اشاره به آیاتی از سوره مائده اظهار داشت: توصیه پیامبر به مردم مدینه این بود که به زیارت شهدای اُحد بروند. در این نبرد پیامبر با تعداد محدودی از یارانش تنها ماند و برخی از یاران ایشان که در صحنه نبرد حاضر نشدند نمره قبولی نیاوردند.

وی با اشاره به پنج ویژگی زمینه سازان ظهور که به تعبیری از هم‌تباران سلمان هستند، اظهارداشت: مهدی یاوران به خداوند عشق می‌ورزند و خدایی شده‌اند و سلوک خاشعانه دارند.

این سخنران یادآور شد که در سیره شهدای خدمت و آیت الله رئیسی نشانه‌های مهدی یاوران را مشاهده می‌کنیم و یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی هم تربیت شخصیت‌های اینگونه خاکسار در برابر خدا و امامان معصوم (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی افزود که مهدی یاوران مانند آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دکتر امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان دربرابر اهل ایمان خضوع دارند و از سرزنش‌ها نمی‌ترسند و در برابر دشمنان و کفار مقاوم اند. 

وی یادآور شد که پیام خون شهدای خدمت این است که باید مرد میدان باشیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در مدیریت کشور خللی ایجاد نخواهد شد و دعای خیرآیت الله رئیسی سید شهید نیز در عالم برزخ همراه ما خواهد بود.

 در پایان این جلسه، نوای روح نواز حاج امیر عارف از ذاکران اهل بیت در فراق رئیس جمهور شهید کشورمان آیت‌الله رئیسی و هیئت همراهش موجب شد تا چشم زائرانی از خراسان‌های رضوی، جنوبی و شمالی، قم و تهران که در هتل «مدینة الجدیده» حضور داشتند‌تر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار