بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ برگزار می‌شود

رئیس شورای تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت سیدالشهدای خدمت و خادم الرضا، حضرت آیت‌الله رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و سایر شهدای همراه، در شهر شیراز و استان فارس خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان در گفت‌وگو با خبرنگار ما از برگزاری مراسم بزرگداشت سیدالشهدای خدمت و خادم الرضا، حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و سایر شهدای همراه، در شهر شیراز و استان فارس خبر داد و گفت: روز چهارشنبه، دوم خردادماه برنامه عزاداری مردمی و هیئات مذهبی در محله‌ها و مساجد، حسینیه ها، حرم‌های مطهر و امامزادگان سراسر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

او از اعزام مشتاقان با حداقل ۴۰ اتوبوس به تهران جهت شرکت در مراسم نماز و تشییع شهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی و شهدای همراه از طریق و با هماهنگی معاونت گردشگری و زیارتی استانداری فارس سخن گفت و افزود: برنامه اصلی و محوری مراسم بزرگداشت روز پنجشنبه سوم خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی، شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: یک ساعت قبل از مراسم چند هیئت مذهبی عزاداری به سمت حرم حرکت می‌کنند و موقع نماز مغرب و عشاء در حرم مستقر می‌شوند.

ملک‌مکان بیان کرد: مراسم تشییع شهدا به صورت زنده از طریق دو دستگاه تی وی وال (تلوزیون بزرگ) عصر پنجشنبه در حرم مطهر شاهچراغ شبستان امام خمینی (ره) پخش می‌شود و در روز جمعه چهارم خردادماه ساعت ۱۱ صبح، قبل از خطبه‌های نماز جمعه ویژه برنامه بزرگداشت شهدای خدمت در شبستان امام خمینی با مدیریت ستاد نماز جمعه برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: مراسم سوم شهدای عزیز، روز یکشنبه ششم خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) با مدیریت و برنامه‌ریزی حرم مطهر برگزار و مراسم شب هفتم این شهدای عزیز روز پنجشنبه ۱۰ خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه با مدیریت و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه و مسئولان و متولیان حرم برگزار خواهد شد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی فارس اعلام کرد: روز تشییع تا شب هفتم شهدا هر شب در مساجد و حسینیه‌ها و امامزادگان استان مراسم بزرگداشت این شهدای عزیز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.