خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در زرند تعیین تکلیف می‌شوند

دادستان زرند با اشاره به حدود ۲۵۰ دستگاه وسیله نقلیه موتوری رها شده در پارکینگ ها، بر لزوم تسریع در تعیین و تکلیف آن‌ها تأکید کرد.

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در بازدید از پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی، ضمن بررسی تعداد و شرایط نگهداری وسایل نقلیه‌ای که مطابق قانون با مراجعه نکردن مالک در حال حاضر رسوبی محسوب می‌شوند، دستور تعیین تکلیف آن‌ها برابر مواد ۲۰ و ۲۱ دستورالعمل ساماندهی فرایند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه را صادر کرد.

وی با اعلام آنکه هدف از این بازدید اجرای سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه و تاکیدات رئیس کل دادگستری استان، مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت خودرو‌های رسوبی و فرسوده موجود است، افزود: در بررسی میدانی از بخش‌های مختلف پارکینگ‌های وسائل نقلیه توقیفی، شرایط نگهداری این اموال که در واقع امانت می‌باشند، مورد ارزیابی قرار گرفت و نکات لازم در راستای مراقبت و دقت در نگهداری از اموال مردم و بیت‌المال به مسئولین مربوطه داده شد. 

یعقوبی با اشاره به تعداد حدود ۲۵۰ دستگاه وسیله نقلیه موتوری رها شده در پارکینگ ها، بر لزوم تسریع در تعیین و تکلیف این خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها تأکید کرد و بیان داشت: پلیس راهور باید لیست تمام وسایل نقلیه فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصاء و تفکیک و به قید فوریت اقدامات لازم را در برای ترخیص آن ها، به صورت جداگانه اجرایی کند و بطور همزمان در اطلاع رسانی به مالکین خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های مذکور اهتمام جدی داشته باشد تا مالکین به موقع نسبت به تحویل وسائل نقلیه خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در پی اعلام عمومی برای ترخیص، تمام مالکان بایستی هر چه سریعتر با مراجعه به پلیس راهور و پس از آن دفاتر پلیس ۱۰+ و ارائه مدارک لازم نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند در غیر این صورت و بر اساس ماده  ۲۱ دستورالعمل ساماندهی وسایل نقلیه توقیفی، چنانچه مالک، ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه، از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه وی در حکم رها شده تلقی می شود و به منظور صیانت از حقوق عامه طبق مقررات از طریق مزایده و... تعیین تکلیف خواهد شد.

این مقام قضایی تاکید کرد: متولیان امر از قبیل؛ پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مکلفند در زمان توقیف، اطلاعات و مشخصات کاملی از خودرو و همچنین مالک و متصرف آن را ثبت کنند تا از انباشت مجدد وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های شهرستان جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار