حسینی:

شهید رئیسی شاگرد مکتب شهید بهشتی بود/ بیانات رهبری سرلوحه کار ایشان بود

سید محمد حسینی درباره ابعاد شخصیتی شهید رئیسی توضیح داد.

سید محمد حسینی معاون سابق امور پارلمانی دولت درباره ابعاد شخصیتی شهید خدمت، شهید رئیسی گفت: ایشان در کار جدی بودند و تاکید به حل مشکلات داشتند و کار نباید به تاخیر می‌افتاد. برای مثال می‌گفتند بعد از جلسات هیات دولت وزرا بنشینند و به تصمیم برسند نه اینکه مسائل را به هفته بعدموکول کنند. بی سابقه است در تاریخ که در سال اول ایشان با مجمع نمایندگان تمام استان‌ها دیدار داشتند و با تمام اینها هم جلسه داشتند و تک تک نمایندگان هم حرف می‌زدند به وزارت خانه‌ها تک تک سر می‌زدند و شورا‌ها را منظم و فعال کرده بودند. در ادوار قبل شورای انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی علی‌رغم اهمیتشان جلسات گاه و بیگاه تشکیل می‌شد، اما در این دوه حتی شورا‌هایی که یک دهه هم غیر فعال بود تشکیل می‌شد.

وی ادامه داد: الگوی ایشان شهید بهشتی بود، زیرا ایشان هم بسیار منظم و دقیق بود. ایشان حلم و صبر داشت بسیار پیش می‌آمد که به شهید بهشتی توهین می‌شد، اما پاسخ نمی‌دادند و می‌گفتند «انّ اللَّه یدافع عن الّذین آمنوا» و بعد هم دیدیم که خدا چه عزتی به شهید بهشتی داد و ایشان هم شاگرد همان مکتب شهید بهشتی بود. بسیار مهم است که فردی در عرصه سیاست وارد شود و در عین حال کمالات انسانی را حفظ کند. مردمی بودن برایشان صوری نبود بلکه اعتقادشان بود.   تاکید داشتند که اعضای دولت هم باید گوش شنوا داشته باشند و با صاحب نظران و منتقدان جلسه داشته باشند و نظراتشان را بشنوند.

شهید رئیسی میتوانست افشاگری کند اما در پی حاشیه نبودند

حسینی افزود: ایشان نگاه جناحی نداشتند از همان ابتدا گروه‌های سیاسی انتقاد می‌کردند ایشان می‌توانست در جواب افشاگری کند که چه وضعیتی را تحویل گرفته است، اما به دنبال حاشیه نبود و در همین انتخابات با همه احزاب صحبت کردند  ایشان در ابتدای جلسات دولت فرمان امام خمینی به مالک اشتر را توضیح می‌داد به خصوص خدمت به مردم و محرومان را؛ ما در روایات داریم که اگر انسان عزم بالایی داشته باشد و هدف والایی داشته باشد جسمش هم ناچار به دنبال او خواهد آمد و احساس خستگی نخواهد کرد.  

وی گفت: ایشان در جلسات خصوصی و هیات دولت تاکید داشتند که باید نظرات رهبری را مد نظر قرار دهیم و معتقد بودند که هرکس از این مسیر جدا شود عاقبت خوبی نخواهد داشت. بعد از بیانات رهبری به سرعت تقسیم کار می‌کردند تا اقدامات انجام شود و این را راه نجات کشور می‌دانستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
شهادت اونهم به اینگونه مخصوص انسان های بزرگ است
آخرین اخبار