اشنویه پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: اشنویه با ۲۱.۴ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تداوم فعالیت امواج ناپایدار جوی در برخی مناطق استان بارش باران پراکنده ثبت شده که بیشترین مقدار آن بعد از اشنویه در بوکان ۱۱.۱ میلی‌متر، چایپاره ۱۰ میلی‌متر، میاندوآب ۶.۲ میلی‌متر، شاهین‌دژ ۶ میلی‌متر، سردشت ۲.۴ میلی‌متر، پیرانشهر ۱.۴ میلی‌متر، سلماس یک میلی‌متر و در نقده و مهاباد نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شد.

وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار طی چند روز آینده به صورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق تداوم دارد و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی این مدت علاوه بر بارش رگبار باران، دمای هوا نیز بین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و روز‌های نخست خردادماه در آذربایجان‌غربی به نسبت خنک‌تر خواهد بود.

محمدپور افزود: در شبانه‌روز گذشته نقده و بوکان با حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای ۷ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۱ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای ۷ ایستگاه باران سنجی است.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.