تمدید قرارداد‌های اجاره بازار مسکن افزایش یافته است

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته و همزمان با ایجاد نوسان در بازار میزان تمدید‌های قرارداد افزایش یافته است.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  نوسانات اقتصادی زیادی بر روی بازار مسکن   اثرگذار بوده است گفت: طبق بررسی های صورت گرفته مسکن دور از دسترس مردم قرار گرفته و به نوعی می‌توان گفت خرید ملک از سبد خانواده‌ها خارج شده است و مردم بیشتر به سمت تمدید قراردادهای اجاره می‌روند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با نزدیک شدن به فصل اجاره میزان عرضه و همزمان میزان مراجعه  به مشاوران  املاک افزایش یافته است  گفت:  میزان مراجعه مستاجران به مشاوران املاک نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است  اما چندان قابل ملاحظه نبوده و همچنان شاهد کاهش معاملات مسکن هستیم.

وی با بیان اینکه  بازار مسکن از قدرت خرید متقاضیان خارج شده است گفت: با توجه به اینکه قیمت مسکن چسبندگی دارد، اگر یک سقف قیمتی را تجربه کند، بازگشت از آن سقف یک مقدار سخت است و این اتفاق دیر می‌افتد.

بیگی نژاد اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن  اثر چندانی در افزایش قدرت متقاضیان در بازار مسکن ندارد و باید دولت برنامه و تدابیر دیگری را در دستور کار خود قرار دهد تا بتوان بازار مسکن را به آرامش رساند و کمی مستاجران را به بازار مسکن امیدوار کرد. 

وی افزود: بانک ها همچنان در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن همکاری لازم را انجام نمی دهند و همین موضوع خود باعث شده مستاجران با نا امیدی بیشتری روبرو شوند‌.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار