شرکت «یادمان سازه» شهرداری تهران منحل شد

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه انحلال شرکت یادمان سازه را به تصویب رساندند.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز یک فوریت لایحه انحلال شرکت یادمان سازه را روی میز بررسی قرار دادند و محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در تشریح جزئیات این لایحه گفت: شورای شهر پنجم در سال ۱۴۰۰ شهرداری را ملزم کرد که این لایحه را به شورای شهر بیاورند و حالا این لایحه با قید یک فوریت به شورای شهر آمده است.

مهدی چمران نیز گفت: انحلال سازمان یادمان سازه با قید یک فوریت به شورا آمده و بعد از آن گزارش کمیسیون‌ها را خواهیم داشت.

احمد صادقی در واکنش به این لایحه تأکید کرد: سازمان اداری استخدامی برای شهرداری شرط گذاشته به گونه‌ای که زمانی سازمان فناوری‌های نوین می‌تواند تشکیل شود که شهرداری یکی از مجموعه‌های خود را ادغام یا منحل کند و تا شرکت یادمان سازه حذف نشود، مجوز تشکیل سازمان فناوری‌های نوین داده نمی‌شود.

تشکری هاشمی نیز در واکنش به این سخنان افزود: شرکت یادمان سازه بخشی از ساختار موجود شهرداری تهران است که برای نگهداری، تعمیر، کنترل و مراقبت از پل‌ها و معابر ایجاد شده است و انحلال و جابجایی وظایف این شرکت ممکن است مشکلات جدی در نگهداشت زیرساخت شهری ایجاد کند و چالش‌هایی را برای حفظ و نگهداشت زیرساخت‌های شهری ایجاد می‌کند. در حالیکه نگهداشت شهر بسیار اهمیت دارد و سالانه ده‌ها هزار میلیارد تومان برای نگهداری سازه‌های موجود هزینه می‌شود.

مهدی اقراریان نیز با بیان اینکه حوزه ماموریتی شرکت یادمان سازه مهم است، گفت: چرا شهرداری شرکت یادمان سازه را معرفی کرد؟ چند بار در مورد تشکیل سازمان گردشگری نکاتی را مطرح کردیم، اما به آن توجه نشد و در مقابل می‌بینیم برای یک شرکت دیگر با فوریت لایحه آورده می‌شود و باید بگویم که کلید حل مشکلات حوزه فاوا در دست دیگری و در جای دیگری است.

باقری معاون شهردار تهران در امور شورا‌های شهر که در جلسه امروز شورای شهر تهران حضور داشت، گفت: شورای شهر تهران تشکیل سازمان فناوری‌های نوین را تصویب کرده است و ما برای اساسنامه این سازمان به وزارت کشور نامه زدیم و آنها ما را به سازمان اداری استخدامی ارجاع دادند و سازمان اداری استخدامی نیز عنوان کرد که یک سازمان باید ادغام و یا منحل شود تا بتوانیم شرکت فناوری‌های نوین را تأسیس کنیم که ما پیشنهاد‌های مختلفی ارائه کردیم و نهایتا شرکت یادمان سازه انتخاب شد و شورای شهر نیز برای سازمان فناوری‌های نوین بودجه تعیین کرده و تا اساسنامه تصویب نشود نمی‌توانیم از بودجه استفاده کنیم و به همین دلیل از اعضای شورا می‌خواهم که به این موضوع رأی دهند تا بتوانیم اساسنامه را در کمیسیون‌ها بررسی کنیم.

 در نهایت اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه انحلال شرکت یادمان سازه رأی مثبت دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
دلار یا مفت تو این مملکت زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
نیم میلیارد دلارای نازنین رو خرج ساختن این برج مزخرف کردن و ما رو مضحکه دنیا کردن
آخرین اخبار