میراث فرهنگی و گردشگری گنجی است که باید از آن بهره‌برداری کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : میراث فرهنگی و گردشگری گنجی است که باید از آن بهره‌برداری کرد، اما باید بر اساس برنامه مدون صورت گیرد تا منجر به نتیجه شود.

فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: میراث فرهنگی به دو حوزه میراث ملموس و ناملموس تقسیم‌بندی می‌شود که استان کرمانشاه از مزایای این حوزه‌ها برخوردار است؛ به عبارتی میراث فرهنگی هویت و گذشته ما را به نمایش می‌گذارد.

فرمانی تصریح کرد: پرداختن به موضوع گردشگری، رونق گردشگری را به دنبال دارد که می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مختلف در هر شهر و روستا باشد، زیرا قطعاً مسافرت و گردشگری به ارائه خدمات نیاز دارد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه با برخورداری از ظرفیت آثار تاریخی همچون طاق‌بستان، بیستون، تکایای بیگلربیگی و معاون‌الملک، معبد آناهیتا و... می‌تواند جذب مسافر و گردشگر را داشته باشد که پروژه‌های مختلفی در راستای گردشگری، کاوش‌های باستان‌شناسی و سرمایه‌گذاری از سوی مدیران استان مشخص شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: میراث فرهنگی و گردشگری ارزش افزوده ایجاد می‌کند و بستر توسعه است و بافت تاریخی موجود در شهر کرمانشاه با برنامه‌ریزی می‌تواند زمینه‌ساز رونق اقتصادی شود.

فرمانی تأکید کرد: اگر بتوانیم ظرفیت‌های استان کرمانشاه را در حوزه گردشگری به خوبی معرفی کنیم، رشد مناسبی را در جذب گردشگر خواهیم داشت، اربعین حسینی یک فرصت ویژه برای این حوزه است و می‌تواند زمینه معرفی پایگاه‌های تاریخی را برای تعداد بسیار زیادی از مردم فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مردم کشور ما و یا سایر کشور‌های جهان به دنبال مشاهده آثار تاریخی هستند، زیرا بیان‌گر تاریخ و تمدن سرزمین‌ها است و همسایگان ما سعی می‌کنند با جمع‌آوری آثار مختلف گردشگر جذب کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.