رضایی: بروز سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور به شهادت رجایی و باهنر شباهت دارد

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: بروز سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور شباهت به شهادت شهیدان رجایی و باهنر دارد و البته انقلاب اسلامی حوادث بزرگی همچون شهادت شهید بهشتی و ۷۲ یار ایشان را پشت سر گذاشته است و مطمئنم این شهادت خون تاز‌ه‌ای در رگ‌های ملت بزرگ ایران تزریق خواهد کرد.

 محسن رضایی روز دوشنبه درپی شهادت رییس جمهور و هیات همراهش در سانحه هوایی در گفت‌وگویی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما با شهادت آقا مصطفی خمینی آغاز یک خیزش بود و از آن روز تا به حال ملت ما با تقدیم ده‌ها و صد‌ها فرزند برومندش در حال طی این مسیر نورانی است، گفت: برادر عزیزم آیت‌الله رئیسی یکی از چهره‌های خدوم و مخلص بود که با تمام توان در راه خدمت به مردم ایران به صحنه آمد و در نهایت به برادران شهیدش پیوست و به قول برادرم قاسم شرط شهید شدن، شهید بودن است و ان شاء الله این شهادت موجب گسترش روحیه جدید ابراهیمی و تلاش گسترده ملت و دولت برای پیشرفت این مرز و بوم شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با یاد کردن از همراهان شهید آیت الله رییسی گفت: حقیقتا ایشان با کاروانی ابراهیمی به لقاءالله پیوست.

رضایی گفت: ظهر دیروز یکشنبه در شرایطی که سفر به نقطه صفر مرزی برای مراسم افتتاح سد قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس و دیدار با علی‌اف تمام شده بود تعدادی زیادی از مردم محلی از رئیس‌جمهور درخواست گفتگو کردند و ایشان پس از اطلاع، مانند همیشه با روی گشاده بجای ترک بی‌تفاوت محل، کنار مردم رفتند و صحبت‌های آنها را شنیدند و سپس سوار بر بالگرد شدند.

وی افزود: شهید رئیسی کشور را در شرایط بسیار سخت و در حالی که درآمد نفتی بسیار کم و تحریم‌ها به شدت زیاد بود و ایران حتی با همسایه‌ها و بعضی کشور‌های دوست هم روابط قوی نداشت، تحویل گرفتند و وقتی از او پرسیدند که چرا در این شرایط سخت نامزد شده است گفت: من آبرویی دارم و می‌خواهم آبرویم را برای کشور و نظام بگذارم.

رضایی گفت: ایشان همچنین به اتفاق شهید امیرعبدالهیان اقدامات بسیار مناسبی درخصوص موضوع فلسطین و دمیدن روح تازه‌ای به این آرمان داشتند و در جریان عملیات وعده صادق که با فرماندهی رهبر معظم انقلاب انجام شد به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی نقش مثبت و حمایتی ایفا کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه، پیش بینی‌ها حاکی از تورم سه رقمی در سال‌های دوران ریاست جمهوری ایشان بود، خاطرنشان کرد: زمانی که ایشان کار را تحویل گرفتند به اتفاق شهید امیرعبداللهیان با اقدامات بزرگ دیپلماسی و دیپلماسی اقتصادی از فاجعه جلوگیری کردند.

رضایی با ذکر خاطره‌ای از رییس جمهور شهید گفت: زمان انتخابات خدمت ایشان گفتم که با وجود حضور شما دیگر نیازی به داوطلبی من نیست، اما ایشان فروتنانه گفت: شما حتما بیایید؛ و پس از انتخاب ایشان به عنوان ریاست جمهوری به ایشان گفتم در هر زمینه‌ای که بتوانم کمک می‌کنم و ایشان هم معاونت اقتصادی را پیشنهاد و پس از یک سال مسئولیت تشکیل یک دبیرخانه قدرتمند برای شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا را به بنده محول کردند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خاطرنشان کرد: در سال‌های ۵۸ تا ۶۰ که مسئولیت اطلاعات کشور را داشتم، وی دادستان کرج بود و در سال ۶۰ که منافقین موج ترور و انفجار راه انداخته بودند، با ایشان همکاری و ارتباط زیادی داشتیم و در ماجرای کودتای نوژه هم اولین تماس را با ایشان گرفتم.

محسن رضایی ادامه داد: زمانی که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بودم ارتباط ما بیشتر شد و بعد با کمک وی شورای ائتلاف را تشکیل دادیم و ایشان در این مدت ۳ ساله ریاست جمهوری کار‌های بزرگی انجام دادند.

وی در پاسخ به سوال مجری که این روز‌ها شما را به یاد کدام روز‌های تاریخی و سخت انقلاب می‌اندازد، گفت: این حادثه شباهت به شهادت شهیدان رجایی و باهنر دارد و البته انقلاب اسلامی حوادث بزرگی همچون شهادت شهید بهشتی و ۷۲ یار ایشان را پشت سر گذاشته است و مطمئنم این شهادت خون تازه‌ای در رگ‌های ملت بزرگ ایران تزریق خواهد کرد و این شهادت نشان از حقانیت و راه درست کشور است؛ چرا که رییس جمهور کشور ما برای ایجاد دوستی و مودت بین دو کشور برادر ایران و آذربایجان و همچنین افتتاح و بهره برداری از طرح‌های مختلف در استان آذربایجان در این شرایط سخت آب و هوایی به آن مناطق می‌رود و در راه خدمت جان می‌دهد.

رضایی با ارائه آماری اقتصادی از روند رو به رشد و بهبودی اقتصاد کشور در دوران ۳ ساله ریاست جمهوری آیت الله رئیسی گفت: ما ضعف‌ها و نارسایی‌ها را قبول داریم، اما در این ۳ سال کار‌های بزرگی صورت گرفت و به مردم ایران قول می‌دهیم که کنار محمد مخبر و هیات دولت با تمام قوا این مسیر خدمت را ادامه بدهیم.

وی در پایان ضمن ابراز ارادت به کاروان ابراهیمی شهیدان، از خداوند متعال طلب شهادت کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

منبع :ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار