۱۰۳ زندانی استان سمنان دهه کرامت از بند آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: همزمان با دهه کرامت و با استفاده از ارفاق‌های قانونی ۱۰۳ زندانی به آغوش خانواده بازگشتند و از زندان‌های استان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری  با اشاره به سند تحول و تعالی و سیاست‌های رییس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، به رسانه ها گفت: در راستای این ماموریت‌ها، به مسوولان قضایی استان تاکید شد موضوع کاهش جمعیت کیفری و اِعمال تمام شاخصه‌های مربوط به این مساله از نحوه صدور قرارها و ارفاق‌های قانونی، برای زندانیان حائز شرایط مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی دستگاه قضایی از حضور در زندان‌ها به منظور نظارت بر ندامتگاه‌ها و پیگیری وضعیت زندانیان است، افزود: این بازدیدها نمایشی نیست و مسوولان قضایی با حوصله، سعه‌صدر و همچنین با تکریم مددجویان، تمام درخواست‌های زندانیان را بررسی کرده و هرگونه ارفاق قانونی که قابلیت اجرایی برای زندانیان دارد را لحاظ می کنند تا خروجی مثبتی در پایان بازدیدها به دست بیاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری بیان کرد: در نتیجه اعطای ارفاق‌های قانونی به مددجویان دارای شرایط سراسر استان، تعداد ۱۰۳ نفر در دهه کرامت و میلاد ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از زندان های استان آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.