دستگیری ۲۵۸ هزار سارق در کشور/ کشف ۱ میلیون قلم اموال مسروقه

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از کشف بیش از یک میلیون قلم اموال مسروقه و استرداد آن به مالباختگان خبرداد.

سرهنگ محمدرضا اکبری در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال ابلاغ دستورالعمل شناسایی و دستگیری مالخران اموال مسروقه در کشور در طول سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۵۸ هزار سارق و همچنین شش هزار و ۸۵۱ نفر مالخر دستگیر شدند.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر کارآگاهان مبارزه با سرقت بیش از یک میلیون و ۱۰۲ هزار قلم انواع اموال مسروقه کشف و تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار قلم نیز از این اموال به مالباختگان استرداد شده است.

معاون مبازه با سرقت پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: رصد روزانه فضای مجازی و شناسایی سارقان و مالخرانی که اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می‌کنند از جمله اولویت‌های مهمی است که در سال جاری اجرا می‌شود. از دیگر اولویت‌های مهم همچون سال‌های قبل در این خصوص طرح‌های شناسایی و دستگیری مالخران اموال مسروقه است که با توجه به جغرافیای جرم در استان‌های هدف تدوین شده و اجرای آن همچنان مستمر و با جدیت ادامه دارد.

اکبری تصریح کرد: کنترل مالخران حرفه‌ای و رها شده از زندان، تشکیل بانک اطلاعاتی مالخران حرفه‌ای، برگزاری نشست تخصصی با قوه قضائیه درخصوص مقابله جدی و بی‌امان با مالخران اموال مسروقه و... از جمله برنامه‌های مهم معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در این رابطه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار