سازمان ملل خواستار حمایت از سیلاب زدگان در افغانستان شد

بخش‌ زنان سازمان ملل خواستار حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده از سیلاب در افغانستان شد.

بخش‌ زنان سازمان ملل متحد گفته است که زنان و کودکان به‌طور نامتناسبی تحت تأثیر سیلاب‌های اخیر در افغانستان قرار گرفته‌اند.

این نهاد روز بخش‌ زنان سازمان ملل متحد، با نشر گزارشی از وضعیت سیلاب‌زدگان در شماری از ولایات شمال‌شرقی کشور گفته است که در سیلاب‌های اخیر مردان در ساختمان‌های عمومی مانند مساجد پناه گرفته بودند.

بربنیاد این گزارش، زنان درصد بالایی از زخمیانی را تشکیل می‌دهند که از طریق تیم‌های صحی سیار تا ۱۴ ماه می زیر درمان قرار گرفتند.

براساس این گزارش، مراقبت‌های اضطراری تروما، سرپناه، کمک‌های مالی و نقدی، اقلام غیرغذایی، مواد غذایی، و تسهیلات حفظ‌الصحه نیازهای اساسی سیلاب‌زده‌گان است.

بخش زنان سازمان ملل متحد گفته است که زنان و دختران به‌طور خاص به بسته‌های صحی، محصولات بهداشتی و مواد غذایی مغذی نیاز دارند.

بخش زنان ملل متحد برای این‌که زنان و دختران در مناطق سیلاب‌زده بتوانند به کمک‌ها دسترسی یابند و زمینه برای فعالیت کارمندان زن نیز فراهم شود، پیشنهاداتی را ارائه‌ کرده است.

این سازمان تاکید کرده است: «باید از مشارکت ایمن زنان در نیازسنجی‌ها و پاسخ‌های بشردوستانه اطمینان داده شود که شامل فراهم کردن مکان‌ها یا سرپناه‌های امن برای کارکنان زن برای گذراندن شب در صحرا و نیز هزینه‌های محرم در صورت نیاز است.»

در گزارش آمده است: «سازمان‌های تحت ریاست زنان و گروه‌های زنان در ارزیابی و پاسخ، مشارکت داده شوند، اطمینان حاصل شود که اطلاعات مربوط به کمک‌های اضطراری با استفاده از کانال‌ها و قالب‌های قابل دسترسی برای زنان و سایر گروه‌های در معرض خطر به اشتراک گذاشته می‌شود.»

بخش زنان ملل متحد پیشنهاد کرده است که سرپناه امن متناسب با نیازهای زنان، شبکه‌های تأمین آب و امکانات حفظ‌الصحه، به‌شمول تشناب و حمام در پناهگاه‌های اضطراری برای زنان فراهم شود.

گفتنی است که در پی سیلاب‌های هفته گذشته تنها در ولایت بغلان بیش از ۳۱۰ تن جان باختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.