خسارت ۶۵۶ میلیارد تومانی بارندگی در استان سمنان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان خسارات ناشی از بارش های اخیر در بخش کشاورزی و زیر بنایی این استان را حدود ۶۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

کمال طاهریان با بیان اینکه بارش باران شدید و تگرگ در ۲۷ اردیبهشت ماه در شهرستان‌های دامغان ، سمنان، میامی و شاهرود خسارت عمده‌ای را در بخش کشاورزی بر جای گذاشته است ، گفت: هزار و ۶۰۰ هکتار از باغ های پسته شهرستان دامغان در این بارندگی ها آسیب دیده که میزان خسارت آن بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

وی با بیان اینکه باغ های پسته بیشترین خسارت را در بارندگی های اخیر داشته گفت : پس از پسته ، محصول گندم ، جو و جالیز‌ها بیشترین خسارت را داشتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: برآورد خسارت بخش کشاورزی در شهرستان میامی قریب به ۱۰ میلیارد تومان و شهرستان شاهرود در حوزه بسطام ۳۸ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه با بارش تگرگ و جاری شدن سیلاب بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان از ابتدای اردیبهشت ماه تا ۲۵ اردیبهشت ماه به استان سمنان خسارت وارد شده است افزود: عمده این خسارات در بخش کشاورزی با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و ۸ میلیارد تومان در بخش زیر ساخت و تاسیسات و تجهیزات شهری بوده است.

وی افزود: پرداخت غرامت فعالان بخش کشاورزی از طریق بیمه محصولات کشاورزی پیگیری می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان همچنین تاکید کرد : به رغم بارش بیش ۵۷ میلیمتری باران در استان سمنان ، این استان کم بارش ترین استان کشور در سال آبی جاری است و بیش از ۹۹ درصد عرصه های این استان در معرض خشکسالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.