صلح و سازش ۳۵۰ پرونده قضایی در کامیاران

رئیس دادگستری کامیاران گفت: سال گذشته ۶۱۴ پرونده حقوقی و کیفری در این شهرستان به صلح یاران ارجاع و از این تعداد ۳۵۰ پرونده به صلح و سازش منجر شد.

منصور مهدوی شامگاه پنجشنبه در نخستین همایش صبر شهرستان کامیاران اظهار کرد: همچنین پارسال ۲ پرونده حقوقی با موضوع تقسیم ترکه به ارزش ۸۶۰ میلیارد ریال با همت صلح یاران و در قالب پویش «به احترام حضرت علی (ع) می‌بخشم»، به سازش منجر شد.

وی افزود: افرادی که در ستاد صبر شهرستان فعالیت می‌کنند در قالب صلح یار، همیار صلح و سفیر صلح نقش موثری در ترویج صلح و سازش در جامعه دارند و در این میان نقش ماموستایان و متنفذین دینی و مذهبی بسیار محوری است.

رئیس دادگستری کامیاران یادآور شد: در سال ۱۴۰۲، ۳۱ هیات صلح روستایی در کامیاران تشکیل شد و در این هیات‌ها ۱۱۵ نفر فعال هستند و همچنین ۹ هیات صلح اداری و ۱۴ هیات صلح مساجد نیز در این مدت تشکیل شده است.

مهدوی بیان کرد: دادگستری کامیاران در سال گذشته با تفاهم نامه‌های مشترک همکاری با ادارات بهزیستی، کمیته امداد، مرکز بزرگ اسلامی در راستای ترویج صلح و سازش منعقد کرده است.

وی ادامه داد: در قالب پویش مذکور، سال گذشته پرونده اختلاف اهالی روستای سرریز از توابع کامیاران پس از ۵ سال با تلاش‌های صلح یاران مختومه شد.

برچسب ها: دادگستری ، صلح و سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.