خداحافظ Twitter.com؛ دامنه ایکس رسماً به x.com تغییر پیدا کرد

دیگر از طریق آدرس اینترنتی twitter.com نمی‌توان به ایکس دسترسی پیدا کرد.

دامنه اصلی توییتر (ایکس فعلی)، Twitter.com بود، اما حالا این شبکه اجتماعی تنها یک دامنه دارد و به‌طور رسمی به X.com تغییر یافته است. حالا زمانی که در مرورگر خود آدرس twitter.com را وارد کنید، به دامنه موردعلاقه «ایلان ماسک»، یعنی x.com هدایت خواهید شد.

ایلان ماسک که رئیس ایکس است، با ارسال یک پست جدید در این شبکه اجتماعی از تغییر رسمی دامنه آن خبر داد. همچنین در صفحه ورود به حساب ایکس، اکنون پیغامی نمایش داده می‌شود که در آن نوشته‌شده:

«به شما اطلاع می‌دهیم که در حال تغییر URL خود هستیم، اما تنظیمات حریم خصوصی و حفاظت از داده‌های شما مانند قبل باقی می‌مانند.»

ماسک از زمان تصاحب توییتر و ری‌برند آن به ایکس، تلاش کرده تا تمام جوانب شبکه اجتماعی سابق را کنار بگذارد. تاکنون حساب رسمی این شبکه اجتماعی، لوگو، اپلیکیشن موبایل و اشتراک‌های آن به ایکس تغییر یافته بودند، اما کاربران همچنان می‌توانستند از طریق آدرس twitter.com نیز به آن دسترسی داشته باشند. با این حال، اکنون ماسک ظاهراً آخرین مرحله از تغییر توییتر به ایکس را نیز انجام داده است.

البته این تغییر همین چند ساعت پیش (در هنگام نوشتن مطلب) توسط ماسک اعلام شده است و ظاهراً برخی کاربران همچنان از طریق آدرس twitter.com به این شبکه اجتماعی دسترسی دارند. همچنین نتیجه این امر ممکن است براساس نوع مرورگر مورداستفاده و اینکه حساب شما لاگین شده باشد یا خیر، متفاوت است.

اما می‌توان انتظار داشت که طی چند روز آینده، دامنه twitter.com برای همیشه از دسترس خارج شود.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: ایکس ، توئیتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار