تولید گندم به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد

مجری طرح خودکفایی گندم گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد که در صورت تحقق بی‌نیاز از واردات خواهیم بود.

سهراب سهرابی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته حجم بارش در استان های ایلام، فارس چندان زیاد نبود و در خوزستان به نسبت بالاتر بود، اما آمار دقیقی از میزان خسارت نداریم و همچنان میزان خسارت به تولید گندم در حال ارزیابی است.

به گفته او، با توجه به بارش های اخیر برآورد می شود که تولید گندم به ۱۴ تا ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و میزان خرید ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون تن باشد که در صورت تحقق در بحث تامین گندم واحدهای خبازی و صنف و صنعت خودکفا خواهیم شد.

سهرابی با بیان اینکه پیگیری برای تامین اعتبار و پرداخت به موقع مطالبات در حال انجام است، افزود: گرچه بخشی از مطالبات کشاورزان به حساب آنها واریز شده است، اما پیگیر تسریع در روند پرداخت مطالبات هستیم.

مجری طرح گندم با بیان اینکه اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم اتفاق نیفتاده است، گفت: اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری با حضور وزیر جهاد و اعضا شورا باید بررسی شود.

او گفت: با توجه به احتمال بیماری زنگ زرد گندم در اقلیم سرد و همچنین احتمال خسارت پوره سن در مزارع به کشاورزان توصیه می شود که با مشورت همکاران در مراکز خدمات و مبارزه به موقع از خسارت به مزارع جلوگیری کنند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار