افتتاح ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های ارتباطی در فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: برای اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های ارتباطی فارس در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

 حمید سلیمان‌پور گفت: استان فارس ۲هزار و ۲۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که در یکسال گذشته، ۱۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با احداث ۷۱ سایت جدید و ارتقای ۴۹ سایت موجود تلفن همراه از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند.

مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فارس ادامه داد: روستا‌هایی که در طول یکساله گذشته به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند از این بابت اهمیت بالایی دارند که بیشتر این روستا‌ها جزو روستا‌های صعب العبور بوده و تأمین ارتباط آنها افزون بر سختی‌های کار با تأمین هزینه‌هایی جهت ایجاد جاده دسترسی و شبکه برق همراه بوده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل نبوده که برای تجهیز این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت، برنامه‌ریزی شده است.

سلیمان پور از احداث ۱۰۵ سایت تلفن همراه با تکنولوژی نسل پنجم در یکسال گذشته در استان فارس خبر داد و گفت: ۶۰ سایت توسط ایرانسل و ۴۵ سایت توسط همراه اول احداث شده و نتیجه ایجاد این سایت‌های بسیار باکیفیت توسعه ارتباطات سیار در استان فارس است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها را از دیگر پروژه‌های بسیار مهم زیرساختی برشمرد و افزود: به منظور اجرای این پروژه تاکنون بیش از ۶۰۰ کیلومتر حفاری در استان فارس انجام شده و این پروژه در شهر‌های شیراز، مرودشت، آباده، اقلید، فسا، جهرم و داراب در حال اجراست، در شهر کازرون هم این پروژه به بهره‌برداری رسیده و برای ۱۶ شهر استان نیز قرارداد منعقد شده و عملیات عمرانی به زودی در این شهر‌ها آغاز می‌شود.

در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی بزرگ و زیرساختی کشور، به صورت نمادین و برخط، پروژه اتصال روستای دربیدو از توابع شهرستان نی ریز به شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسید و از آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر ممسنی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار