بازدید سفرای چندین کشور از پروژه صاروج پارس

سفرای کشور‌های بلاروس، ازبکستان، ساحل عاج، فیلیپین، معاون سفیر عمان و چندین میهمان خارجی دیگر از روند اجرای پروژه صاروج پارس کرمان بازدید کردند.

سفرای کشور‌های بلاروس، ازبکستان، ساحل عاج، فیلیپین، معاون سفیر عمان و چندین میهمان خارجی دیگر از روند اجرای پروژه صاروج پارس کرمان که با سرمایه گذاری شرکت بزرگ عمانی در کرمان در حال اجراست، بازدید و این سرمایه گذاری را تحسین کردند.

در این بازدید محسن ضرابی رئیس سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان و عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان و ایران به ارائه گزارشی از تاریخچه این پروژه و کاربرد‌های آن پرداخت و سپس بازدید میدانی از آن صورت گرفت.

العلوی، معاون سفیرعمان در تهران، در این بازدید گزارشی از سرمایه گذاری عمانی‌ها در کرمان و کشور ارائه کرد و گفت: خوشحالیم که ایرانی‌ها در عمان و عمانی‌ها در ایران سرمایه گذاری می‌کنند.

رئیس سابق اتاق ایران و عمان نیز در این بازدید گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و عمان در ۱۰ سال گذشته افزایش یافته و از ۲۲۱ میلیون دلار در سال ۱۳۹۲ به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ رسیده که با وجود منفی بودن تراز تجاری کل کشور، تراز تجاری ایران و عمان ۵۰۰ میلیون دلار مثبت بوده که این مهم به همت و عزم بخش خصوصی، همکاری‌های صمیمانه اتاق مشترک بازرگانی ایران_عمان و اتاق بازرگانی عمان و همچنین دولتمردان دو کشور بوده است.

محسن ضرابی، به روابط سیاسی خوب دو کشور اشاره کرد و افزود: استان و شهر کرمان ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد و به همین دلیل یکی از شرکت‌های بزرگ عمانی در کرمان تصمیم به سرمایه گذاری در پروژه صاروج پارس گرفته است. 

پروژه صاروج پارس با سرمایه گذاری شرکت عمانی با سرمایه مصوب ۲۴۰ میلیون دلار در حال اجراست که سرمایه مدنظر برای اجرای فاز اول آن ۱۳۵ میلیون دلار بوده که تاکنون ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است در سال جاری بخشی از آن به عنوان شاپینگ مال موسوم به کرمان مال به بهره برداری برسد.

سفیران کشور‌های مختلف برای شرکت در همایش سرمایه گذاری و توسعه، کرمان آیدکس ۲۰۲۴ به کرمان سفر کرده بودند.

برچسب ها: پروژه ، صاروج پارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار