کنترل قیمت کالا با ساماندهی بازار‌های هفتگی گیلان

استاندار گیلان بر توسعه و ساماندهی بازار‌های هفتگی به عنوان یکی از راه‌های کنترل قیمت کالا در استان تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک استان با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد توازن در بازار گفت: بین عرضه و تقاضا کالا باید توازن ایجاد شود تا بازار دچار التهاب نشود. 

او با بیان اینکه نرخ تورم در استان باید بیش از این کاهش پیدا کند، افزود: رضایتمندی مردم برای ما در اولویت است، از این رو به بهانه کاهش عرضه نباید قیمت کالا را افزایش دهیم و در اعلام قیمت واقعی کالا باید به آن توجه شود.

لزوم برخورد گشت اصناف با مختل کنندگان حوزه کالا و اقتصاد 

استاندار گیلان یک از دلایل التهاب در بازار را عدم ثبات و نوسانات شدید قیمت دانست و تصریح کرد: عدم ثبات در بازار در حوزه قیمت منجر به ایجاد تلاطم شده که در این خصوص گشت اصناف و کارشناسان باید وارد عمل و با مختل کنندگان جامعه در حوزه کالا و اقتصاد برخورد شود.

عباسی همچنین از تأمین کامل آرد و گندم در گیلان به منظور افزایش پخت نان با کیفیت خبر داد و گفت: به اندازه کافی در این استان آرد و گندم وجود دارد لذا برای چندین بار تأکید می‌کنم؛ نانوایی‌ها حق ندارند پخت خود را بدون هماهنگی و بی دلیل تعطیل کنند.

جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان

او بر توسعه و ساماندهی بازار‌های هفتگی توسط فرمانداران و متولیان مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: یکی از راه‌های کنترل قیمت کالا، توسعه و ساماندهی بازار‌های هفتگی است که باید فرمانداران و شهرداران به آن توجه کنند.

استاندار با تأکید بر اتصال همه دهستان‌های گیلان به شبکه ملی اعتبار تصریح کرد: ۹۰ درصد دهستان‌های استان دارای حداقل یک فروشگاه متصل به شبکه ملی اعتبار هستند و مابقی هم باید به شبکه ملی اعتبار متصل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.