با حضور قائم مقام وزیر صمت انجام شد؛

بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی هرمزگان

قائم مقام وزیر صمت در بازدید از واحد‌های تولیدی بندرعباس مشکلات پیش روی این واحد‌ها را بررسی کرد.

شرکت تولید موبایل و تبلت در شهرک صنعتی بندرعباس یکی از واحد‌های تولیدی بود که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از خط تولید، مشکلات آن را بررسی کرد.

مهدی فرحی قائم مقام وزیر صمت در این بازدید، تخصیص نیافتن ارز را یکی از مشکلات پیش روی برخی واحد‌های تولیدی عنوان کرد و گفت: با همت رئیس جمهور و تاکید رئیس بانک مرکزی، امسال نسبت به پارسال تخصیص ارز بیشتری صورت می‌گیرد و باید فرآیند تخصیص ارز به صنایع بویژه شرکت‌های خصوصی بهتر شود.

وی افزود: تا اواخر خرداد ساز وکار مناسبتری برای تخصیص ارز انجام می‌شود و در ماه‌های آینده فضای کسب و کار با همکاری بخش خصوصی بهتر می‌شود.

قائم مقام وزیر صمت گفت: شرکت تولید گوشی و تبلت بندرعباس با مدیریت خوب بخش زیادی از نیازمندی‌های خود را رفع کرده و دستور تخصیص ارز آن صادر شده که بزودی آن را دریافت می‌کند.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم گفت: امسال برای تخصیص ارز به واحد‌های تولیدی، شرکت‌ها باید برنامه تولید یکسال خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند که پس از تایید به بانک مرکزی ارسال می‌شود.

قاسمی افزود: مرحله نخست تخصیص ارز شرکت تولیدی موبایل و تبلت بندرعباس انجام شده و به بانک مرکزی برای تخصیص ارسال شده است.

وی گفت: درخواست واحد این بود که افزایش تولید و نیازمندی‌های آتی آن مورد تایید قرار بگیرد که در این خصوص نیز اجماع وجود دارد و در روز‌های آینده برای افزایش تولید این واحد تولیدی برنامه ریزی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.