دژکام:

‌گام نخست درباره سند سومین حرم اهل بیت(ع) مطالبه‌گری است

امام جمعه شیراز با اشاره به رونمایی شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) که به مناسبت دهه کرامت انجام شد، گام نخست این سند را مطالبه‌گری دانست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم رونمایی از سند سومین حرم اهل بیت (ع) که در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، گفت: ایام فرخنده میلاد حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (ع) و ایام بزرگداشت فرزندان اهل بیت (ع) وجود‌های مکرم و با عظمت امام زادگان واجب التعظیم در ایران اسلامی حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) که امروز، روز گرامیداشت نام و یاد آن بزرگوار است را تبریک می‌گویم.

او، از تمام کسانی که برای تدوین سند راهبردی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی زحمت کشیده‌اند، به ویژه از تولیت آستان احمدی و محمدی، ریاست شورای شهر، شهردار، استاندار گرانقدر و معاونین محترم استاندار خصوصا معاون گردشگری که در این رابطه مسئولیت مستقیم داشتند، فرماندار شیراز، ریاست دادگستری، سپاه فجر فارس که اخیراً به صورت خاص مسئولیت بزرگی را در امنیت مجموعه حرم پذیرفته اند و تلاش‌های بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهند و همه مدیران و مسئولانی که به احترام اولاد پیامبر در این کار سترگ مشارکت کردند قدردانی ویژه می‌کنم و ان‌شاءالله اجر همه شما با حضرت صدیقه طاهره است.

امام جمعه شیراز در ادامه این اقدام تقدیر کرد و گفت: درباره این سند گام نخست مطالبه‌گری است که در این رابطه در خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهم کرد. آن روزی که هیچ کس نمی‌تواند کاری کند انشاالله قلب سلیم شما نسبت به ولایت اهل بیت (ع) به داد همه شما خواهد رسید.

او همچنین گفت: خدام حریم انور حضرت ابوالحسن علی ابن موسی الرضا (ع) نیز قدم روی چشم ما گذاشتند و پرچم مقدس حرم امام رضا (ع) را حمل کرده و به منزل برادر آورده اند، انشاالله همگی مأجور هستید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه هر کس شعائر الهی را تعظیم کند نشانه تقوای قلبش است، گفت: امروز شما اینجا جمع شده‌اید تا با رونمایی از سند راهبردی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی، وجود با برکت حضرت احمد بن موسی (ع) و سایر امام زادگانی که زیر پرچم آن بزرگوار زینت بخش شهر ما شده اند را تعظیم کنید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: انشاالله این کار برای همه شما به عنوان باقیات صالحات و نشانه تقوای قلبتان ثبت می‌شود و خدای متعال هم در دنیا و هم در آخرت هر چه که خیر، صلاح و سعادت شما مردم، شیرازی‌ها و فارسی‌ها است به خاطر احترام گذاری به این حرم مطهر عنایت خواهد کرد و به برکت احترام به این گنبد و بارگاه نورانی حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) گره از کار فروبسته همه ما باز خواهد شد.

او در پایان ضمن دعای خیر گفت: انشاالله همگی زیر پرچم حضرت سید الاعاظم در دنیا و آخرت سربلند، عزتمند و حاجت روا باشید و خود و فرزندان و خانواده‌ها خیر و خوبی ببینید و پروردگار متعال سایه بلند رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای را بر سر همه ما مستدام بدارد و روح امام و شهدا را از ما شاد بفرماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار