فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور

رییس صندوق نوآوری کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان تنها ۲.۷ درصد در اقتصاد کشور سهیم هستند.

 رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری امروز در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان آذربایجان غربی که به ریاست استاندار برگزار شد با اشاره به اینکه ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند گفت: سرمایه این بخش دانش است و صندوق‌های نوآوری، پژوهش و فن آوری برای کمک به این شرکت‌ها دایر شده اند.

محمد صادق خیاطیان یزدی افزود: فصل جهش این شرکت‌ها و ارتقای آنها فرا رسیده است و لازم است در استان نیز برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود.

وی گفت: در قانون برنامه هفتم شاخصی که پیشنهاد دادیم و به صورت لایحه به مجلس رفته و لازم است ارتقا یابد، هم اکنون سهم شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور  ۲.۷ درصد بوده که باید به هفت درصد ارتقا یابد.

خیاطیان یزدی ادامه داد: صندوق پژوهش استان نیز لازم است از بعد سرمایه ارتقا یابد و در این زمینه بخش دولتی و خصوصی لازم است همزمان فعال باشند تا صندوق استانی به افزایش سرمایه ۵۰ میلیارد تومان دست یابد.

وی با اشاره به اینکه سهم ۲.۷ درصدی این بخش در اقتصاد بسیار ناچیز است گفت: قانون دانش بنیان‌ها که در ۲ سال قبل تصویب شد مشوق‌های خوبی دارد که شرکت‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: ۷۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در ۱۰ سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و ۵۵ میلیارد تومان هم در هفته اخیر تصویب شده که به زودی پرداخت می‌شود.

در پایان جلسه اقتصاد دانش بنیان استان قرار داد تسهیلات ۴ میلیارد تومنی به  یک شرکت دانش بنیان اعطا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.