با کمک ۳۵ میلیاردی خیران جیرفتی زمینه آزادی ۳۰ زندانی مهیا شد

با برگزاری ۱۰ جشن گلریزان در دادگستری جیرفت با حضور خیران، زمینه آزادی ۳۰ زندانی با کمک نقدی ۳۵ میلیارد ریالی مهیا شد.

اصغر ستایی مختاری رئیس دادگستری جیرفت گفت: با کمک خیرین جیرفتی بیش از ۴۷ میلیارد ریال، که مبلغ ۳۵ میلیارد ریال آن تاکنون به صورت نقدی دریافت شده و مابقی آن تعهد است زمینه آزادی تعداد سی زندانی جرائم مالی غیر عمد مهیا شد. 

وی افزود: در این جشن‌ها که خیران و مسئولان شهرستان جیرفت نیز حضور داشتند، نیکوکاران و خیران حاضر در جلسات، با کمک‌های نقدی و تعهدی خود در امر آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان مشارکت فعال داشتند.

ستایی مختاری در خصوص نحوه جمع آوری کمک‌های جمع آوری شده در جشن گلریزان جیرفت بیان داشت: با هدف رشد فرهنگ بخشش در بین مردم و همه صنوف این جشن به صورت صنفی در بین تعداد زیادی از ادارات برگزار شد. 

وی تصریح کرد: ضمن تشکر ویژه از شرکت فرآورده‌های نفتی جیرفت و ادارات کل صمت، راهداری، و ادارات فرمانداری، جهاد کشاورزی، فرودگاه، اتاق اصناف، کانون‌های وکلا و کارشناسان در شهرستان جیرفت از کلیه خیران و مردم شهرستان خصوصا افراد دلسوز و خیری همچون مسعود ناجی قدردانی می‌شود که زمینه برگزاری این جشن‌ها و جمع آوری این مبلغ را ایجاد کردند.

رئیس دادگستری جیرفت گفت: برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای آزادی این تعداد زندانی، از محل ستاد دیه استان نیز کمک‌هایی اختصاص داده می‌شود.

ستایی مختاری با بیان اینکه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آثار و برکات فروانی دارد، بیان کرد: نجات فرد زندانی اثراتی مثبت نه تنها بر فرد گرفتار بلکه بر خانواده‌های آنان و کل جامعه خواهد داشت.

رئیس دادگستری جیرفت، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همت خیران را نجات یک زندگی و یک خانواده دانست و گفت: خیران نیک اندیش در این زمینه بسیار پیشگام باشند؛ چرا که در دین خدا نیز به کرات به احسان و کمک به گرفتاران تاکید شده است.

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری جشن‌های گلریزان در سراسر کشور و استان کرمان، در شهرستان جیرفت نیز با برگزاری جشن گلریزان در ده نوبت، در دادگستری شهرستان این جشن معنوی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار