آموزش و ماندگاری صنایع‌دستی از اولویت‌های اساسی استان یزد

استاندار یزد گفت: آموزش هنر صنعت صنایع‌دستی و ماندگاری آنها از اولویت‌های اساسی استان یزد محسوب می‌شود.

 مهران فاطمی استاندار یزد در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در یزد، گفت: یکی از مصادیق تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تولید در امر صنایع‌دستی محسوب می‌شود.

استاندار یزد افزود: صنایع‌دستی با هزینه اندک در حوزه اشتغال، ارزآوری و تولید ارزش افزوده نقش‌آفرین است و یک هنر صنعت پاک، خلاقانه، نوآورانه بوده و بعضاً با موادی تهیه می‌شوند که ارزش افزوده جدی دارند.

فاطمی بابیان اینکه صنایع‌دستی از یک‌جهت محصول هویتی و فرهنگی ما است، گفت: این صنایع در امر اقتصادی نیز بسیار برای ما ارزشمند بوده و علاوه بر این در امر اشتغال آفرینی با آورده اندک برپا می‌شود.

او صنایع‌دستی را سفیر فرهنگی و هویتی برای کشور دانست و ادامه داد: در سند یزد نوین تمرکز ویژه‌ای بر روی صنایع‌دستی شده و در راستای حمایت، بسته‌بندی، بازاریابی، بازرگانی، صادرات و ... مواردی دیده شده است و در امر تسهیلات نیز توجه خواهیم داشت.

فاطمی تأکید کرد: آموزش هنر صنعت صنایع‌دستی و ماندگاری آنها از اولویت‌های اساسی استان یزد محسوب می‌شود.

او در خصوص صادرات صنایع‌دستی، نیز خاطرنشان کرد: این موضوع یک امر ملی است، چالش‌های صادراتی در همه کالا‌های ما وجود دارد.

استاندار یزد گفت: آنچه در حال حاضر صادرات می‌شود با آنچه ظرفیت آن را در کشور داریم فاصله زیادی وجود دارد، البته این مسئله نیز به توجه بیشتر تولیدکنندگان صنایع‌دستی در بسته‌بندی و برندیگ معطوف است.

او عنوان کرد: بنابراین در امر صادرات صنایع‌دستی نیاز است که یک تصمیم ملی گرفته شود و این بخش موردحمایت خاص قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار