دمای هوا رو به کاهش

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از امروز تا پایان هفته روند تغییرات دما در استان کاهشی است و از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شاهد کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در اغلب نقاط استان بوده ایم.

او افزود: در مرکز استان نیز دید به کمتر از هزار متر رسیده و حداکثر سرعت وزش باد هم ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

زارعی بیان کرد: در ایستگاه حاجی آباد نیز بارش ناچیزی ثبت شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا پایان هفته تحت تأثیر توده هوای ناپایدار جوی علاوه بر وزش باد شدید موقت و احتمال خسارت در برخی ساعات کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا قابل پیش بینی است.

او عنوان کرد: همچنین در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش بینی می‌شود.

زارعی اظهار کرد: به لحاظ دمایی از امروز تا پایان هفته روند تغییرات دما کاهشی است و از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: هشدار سطح زردی که روز‌های گذشته در استان صادر شده تا پایان هفته اعتبار دارد و کماکان به پرهیز از سفر‌های غیر ضروری به ویژه سفر به خراسان رضوی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و بنر‌های تبلیغاتی، عدم صعود به ارتفاعات و خودداری از اسکان، جابه جایی و چرایی دام در حاشیه‌ رودخانه‌های فصلی با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها در این فصل توصیه می‌شود.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بندان با حداکثر دمای ۴۲ درجه  سلسیوس گرمترین و خضری دشت بیاض با حداقل دمای ۱۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

زارعی افزود: نوسانات دمایی در مرکز استان بین ۲۱ و ۳۴ درجه سلسیوس ثبت شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.