عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

طرح سامان‌دهی کارکنان دولت دلالان اداری را حذف می‌کند

بابایی کارنامی گفت: با طرح سامان‌دهی کارکنان دولت شرکت‌های واسطه‌ای حذف می‌شوند و واسطه‌گران که دلالان اداری در کشور هستند، منتفع نمی‌شوند.

علیرضا بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اصرار مجلس بر طرح سامان‌دهی کارکنان دولت گفت: در طرح سامان‌دهی کارکنان دولت با اصراری که مجلس داشت این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود تا برای آن تصمیم‌گیری شود، چون وقتی اختلاف بین شورای نگهبان و هیات نظارت مجمع تشخیص باشد طبیعی است که به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

وی اظهار کرد: مجلس اصرار دارد که این طرح از پختگی لازم برخوردار است و الان که در پایان دوره یازدهم مجلس هستیم این طرح با تبصره‌هایش می‌تواند به اغنای امنیت شغلی کارکنان دولت در کل کشور کمک کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس بیان کرد: طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یک فضای جدید در کشور ایجاد می‌کند و بهره‌وری را بالا می‌برد و رضایتمندی اجتماعی در کشور ارتقا پیدا می‌کند.

وی گفت: با طرح سامان‌دهی کارکنان دولت شرکت‌های واسطه‌ای حذف می‌شوند و عملا واسطه‌گران که به‌عنوان دلالان اداری در کشور هستند، منتفع نمی‌شوند و رانت اداری که به بهانه چابک‌سازی داده بودند حذف می‌شود چراکه این امر درواقع چابک‌سازی نبود، چون طبق آن نباید نیرو می‌گرفتیم، اما داریم نیرو می‌گیریم و از جیب دولت پرداخت می‌کنیم، اما الان به نام دولت و به کام افرادی که کاغدبازی می‌کنند، شده و این موضوع به دولت کمک نمی‌کند و آن اهدافی که در ساختار اداری وجود دارد می‌تواند رانت‌های اداری را تعطیل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با طرح سامان‌دهی کارکنان دولت برای کارکنان قرارداد کار معین تعریف می‌شود البته اتفاق جدیدی نمی‌افتد، چون با کارکنان به‌طور مستقیم قرارداد بسته می‌شود.

بابایی کارنامی بیان کرد: این طرح شامل همه کارکنان حتی حجمی شرکتی‌ها خواهد شد و هر نیرویی که به‌طور مستقیم با دولت سروکار دارد و همچنین طبق ماده ۲۹ برنامه ششم سرکار است این طرح شاملش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
باسلام لطفاً هرچه سریعتر طرح ساماندهی کارکنان دولت را اجرایی کنید آخه تا کی ما باید سرکار باشیم وهنوز شرکتی باشیم در وزارت نفت باقرارداد های یکساله با داشتن 4فرزند واداشتن 19الی 20 سال سابقه کاری که از جوانی های ما رفته باتشکر از دولت محترم وانقلابی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا جعفرپناه
۰۸:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
با سلام ، جناب آقای بابایی عضو محترک کمیسیون اجتماعی مجلس، آیا هیچ می دانید که این افرادی که اکنون بصورت قرارداد کارمعین در درستگاههای دولتی جذب شده اند، فقط از طریق پارتی بازی، رابطه و دوست و فامیلی بوده است. یعنی نه فراخوان جذب صورت گرفته، نه آزمون و غیره... مگر حضرتعالی و همکاارن شما در مجلس مصوب نکرده اید که هر گونه جذب در دستگاههای دولتی فقط از طریق آزمون استخدامی باید باشد؟! حالا بر خلاف مصوبه مجلس محترم دارید فریاد می زنید که این افرادی که غیرقانونی و ناعادلانه قبلاً جذب دستگاههای دولتی شده اند ، حالا استخدام شوند!! این کجای عدالت است.بهترین حالت این است که این افراد با همین حالت قراردادی بدون اینکه تبدیل وضعیت شوند، بازنشست شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما که اطلاعاتی راجب نیروهای قراردادمعین نداری لطفا ساکت شو .حدود 25هزار نفر هستیم که اداره کل های آموزش و پرورش از ما ها آزمون استخدامی در سال 88 گرفتندسه تا دولت عوض شده هنوز هیچ اتفاقی درمورد تبدیل وضعیت برایمان نیفتاده معلوم هم نیست کی میخوان کاری بکنن و اصلا شما چکاره ای که نظر میدی ؟
آخرین اخبار