اهمیت ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت در دهه کرامت

عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: باید نسبت به ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت کوشا باشیم و به همین علت وظیفه همگی ما در این دهه، عمومی سازی فرمایشات امام رضا (ع) در حوزه‌های مختلف است.



مهدی ناصحی بیان کرد: شهرداری مشهد مقدس تمامی تلاش خودش را به کار خواهد گرفت تا در دهه کرامت در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اقدامات قابل قبولی را به ثمر برساند.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های مختلف به صورت شهری و محلی در این دهه، افزود: یکی از برنامه‌های اساسی که برای چندمین سال متوالی در دستور کار قرار گرفته است، اجرای برنامه خیابان امام رضایی‌ها می‌باشد.

ناصحی گفت: هدف اصلی توسعه گفتمان امام رضا (ع) در شهر و کشور است و همه خود را مهیا می‌کنند تا در این دهه خدمتی را به فرهنگ رضوی انجام داده و مردم را با آموزه‌های امام رضا (ع) آشنا کنند.

عضو شورای شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه سه برنامه مشارکتی با آستان قدس رضوی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: فضا سازی شهری نیز متناسب با ایام ولادت امام رضا علیه السلام و دهه کرامت برنامه ریزی شده است.

ناصحی اظهار داشت: فلسفه شکل گیری مشهد مقدس، وجود حرم امام رضا علیه السلام است که مورد توجه مردم و شیعیان چه در ایران و چه در خارج ایران می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه این دهه که از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) است، دهه کرامت نامگذاری شده، بیان کرد: باید نسبت به ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت کوشا باشیم و به همین علت وظیفه همگی ما در این دهه، عمومی سازی فرمایشات امام رضا (ع) در حوزه‌های مختلف است.

عضو شورای شهر مشهد مقدس ادامه داد: باتوجه به اینکه فضا‌های عمومی شهری در اختیار شهرداری است و این نهاد در شهر مسئولیت فرهنگی دارد، نقش مهمی را در این دهه ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.