شناسایی ۳ هزار و ۶۰۰ صنعت آلاینده در کشور

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست از شناسایی ۳هزار و ۶۰۰ صنعت آلاینده در کشور خبر داد.

ایرج حشمتی، ظهر امروز، در اولین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های برتر محیط‌زیست کشور گفت: آلودگی آب، خشک‌سالی، آلودگی هوا، مصرف بی‌رویه انرژی، تغییر کاربری اراضی و فرسایش خاک مهم‌ترین چالش‌های محیط‌زیست کشور است.

وی با بیان اینکه در تولید و اشتغال باید مراقب منابع طبیعی و محیط‌زیست هم باشیم، افزود: در دولت سیزدهم پایش صنایع آلاینده چهاربرابر شد و این امر منجر به شناسایی دوبرابری صنایع آلاینده در کشور شده‌است.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست عنوان کرد: ۳ هزار و ۶۰۰ صنعت آلاینده در کشور وجود دارد و ۱۴۶ رودخانه کشور هم توسط ۶۸۴ ایستگاه پایش نظارت و پایش می‌شود.

وی با اشاره به نقش خانه‌های محیط‌زیست در تقویت مشارکت مردم در حفاظت از محیط‌زیست، بیان کرد: در حوزه خانه‌های محیط‌زیست شاهد توسعه مشارکت‌پذیری و عمل‌گرایی هستیم.

حشمتی گفت: خانه‌های محیط‌زیست بستر مناسب برای خلاقیت و نوآوری، بستر افزایش فرهنگ محیط‌زیست، یک نهاد اجتماع‌محور و بستری برای پیگیری مطالبات عمومی و اجتماعی به‌حق مردم هستند.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط‌زیست یک وظیفه عمومی است و هرگونه فعالیت اقتصادی و غیراقتصادی که منجر به تخریب جبران‌ناپذیر محیط‌زیست شود، ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی هوا در کشورمان بار‌ها باعث تعطیلی مدارس و به‌هم خوردن نظم اجتماعی شده‌است.

 

برچسب ها: آلاینده ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار