جاذبه‌های صنایع غذایی فارس چشم عمانی‌ها را خیره کرد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال با اشاره به تکاپو برای تداوم مناسبات تجاری حاصله از نمایشگاه اکسپو گفت: اولین گروه تجاری از کشور عمان برای بررسی توانمندی و ظرفیت‌های موجود در بخش مواد غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

به دنبال برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران با هدف ارائه ظرفیت و توانمندی‌های صادراتی زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور با حضور هیئت‌های تجاری از سراسر دنیا، استان فارس به عنوان اولین استان کشور، میزبان هیئت تجاری از عمان شد.

در این جلسه مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری با اشاره به نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران و حضور پررنگ پاویون‌های استانی به ویژه استان فارس در اردیبهشت ماه و قابلیت‌ها و استعداد‌های استان فارس در حوزه توسعه سرمایه گذاری صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، گردشگری و کلیه زمینه‌های صادرات پذیر، گفت: در طی این نمایشگاه، استان فارس میزبان ۱۱۰ هیئت خارجی بود که بالغ بر ۴۰ تفاهم نامه با کشور‌هایی از حوزه خلیج فارس، آفریقا، و آسیای میانه منعقد شد.

سیدمهدی خادمی افزود: از آنجایی که نمایشگاه سالانه برگزار می‌شود، وظیفه اصلی ما پیگیری این تفاهم نامه‌ها و ایجاد خطوط ارتباطی بین بخش خصوصی، واحد‌های تولیدی با بازار‌های بین الملل خواهد بود که به دنبال آن دبیرخانه پیگیری تفاهم نامه‌ها در قرارگاه کوثر ایجاد شد بدین ترتیب فارس اولین استانی است که پس از اتمام نمایشگاه میزبان اولین هیئت از کشور عمان است که در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی به خصوص زنجیره گیاهان دارویی مطالباتی داشتند.

او با اشاره به هدف از برگزاری این نشست‌ها گفت:هدف فرهنگ سازی در ایجاد، تکمیل و توسعه حلقه‌های زنجیره ارزش راهبردی در حوزه‌های مختلف تولید در استان فارس، پیشگیری از خام فروشی، بازاریابی در حوزه بین الملل، افزایش خطوط تولید، تثبیت اشتغال واحد‌های تولیدی و ارزآوری برای تولید کنندگان خواهد بود.

مدیر پاویون استان فارس در نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران با بیان این که فارس رتبه برتر را در حضور هیئت‌های تجاری بین المللی و انعقاد تفاهم نامه نسبت به سایر استان‌های کشور به دست آورد، گفت: قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر به نمایندگی از دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال معاونت اقتصادی استانداری فارس، با ایجاد دبیرخانه مستقل، پیگیری تفاهم نامه‌های اکسپو ۲۰۲۴ تهران را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

در این نشست که در قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر با حضور بخش خصوصی استان فارس برگزار شد، توانمندی‌های استان مجددأ به این هیئت تجاری عمانی عرضه شد و هماهنگی بازدید از خطوط تولید مزارع کشت گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار