آغاز عملیات اجرایی فاز اول کمربندی جدید خوی

با هدف کاهش بار ترافیکی عملیات اجرایی فاز اول ابرپروژه کمربندی جدید خوی به طول ۲.۵ کیلومتر آغازشد.

شهردار خوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز اول ابرپروژه کمربندی جدید خوی گفت: با هدف کاهش بار ترافیکی و مسیر جایگزین برای بلوار ولایت فقیه، پروژه فاخر ایجاد کمربندی جدید در پشت دانشگاه آزاد با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال و به طول ۲ و نیم کیلومتر در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته و فاز عملیاتی آن آغاز شده است. 

حسن نصراله پور افزود: ایجاد کمربندی‌ها یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های اعضای شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری بوده که تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی دارد. 

وی ادامه داد: این پروژه در سه فاز اجرا و فاز اول آن از پشت نمایشگاه‌های اتومبیل و بیمارستان آیت الله خویی (ره) تا ابتدای جاده آغچه قشلاق اجرا خواهد شد. 

شهردار خوی اظهار داشت: همزمان با اجرای فاز اول این پروژه، تقاطع غیرهمسطح در ابتدای جاده آغچه قشلاق نیز احداث خواهد شد و اکنون نیز پروسه مهندسی آن در حال انجام و پس از اتمام به فاز عملیاتی وارد می‌شود. 

نصراله پور با اشاره با سایر فاز‌های این پروژه عنوان کرد: فاز دوم این پروژه از ابتدای جاده آغچه قشلاق تا مساکن مهر و ملی و فاز سوم نیز از ابتدای جاده آغچه قشلاق به سمت کمربندی شهید حجازیفر خواهد بود. 

وی در ادامه با بیان اینکه همزمان با اجرای فاز سوم این پروژه، پلی نیز بر روی رودخانه قطور احداث خواهد شد، بیان داشت: فاز ابتدایی پروژه کمربندی جدید با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال در ۱۲ ماه کاری به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری خوی اتمام خواهد رسید. 

شهردار خوی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری، موضوع ترافیک است و گفت: با در نظر داشتن اصل پدافند غیرعامل، این پروژه مسیر جایگزین برای بلوار ولایت فقیه خواهد بود. 

نصراله پور ادامه داد: همچنین باوجود بیمارستان و آغاز بکار نمایشگاه‌های اتومبیل در ماه‌های آتی، شاهد افزایش تردد و به دنبال آن افزایش ترافیک خواهیم بود که با اجرای این طرح بار ترافیک عظیمی به کمربندی انتقال داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.