استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

 استاندار آذربایجان شرقی پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و گفت: این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود.

رحمتی در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق ماموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار