موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است

فرماندار شهرستان اهواز گفت: مشارک مردم، موتور محرک اقتصاد در کشور است.

سید احمد موالی زاده گفت: یکی از دغدغه‌های اقتصاد دانان اجرایی کردن این شعار است و موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است.

او ادامه داد: هر چقدر اقتصاد مردمی‌تر باشد موفق‌تر خواهد بود. این یک شعار کلیدی هست و همه باید عمل کنیم.

رئیس شورای اداری اهواز می گوید: خوزستان استان صنعتی و تامین کننده مالی کشور است، اما نرخ بیکاری در این استان بالا است. 

موالی زاده گفت: تفکر و فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است و اکثرا انتظار دارند در شرکت‌های دولتی استخدام شوند.

وی افزود: بسیاری از جوانان حرفه کار ندارند و باید روی این موضوع در تمام زمینه‌ها کار و عملیاتی کنیم تا مشکل اشتغال در شهرستان رفع شود. 

فرماندار اهواز گفت: کار تدریس و کار معلمان بسیار سخت است. شان معلم به خاطر تربیت دانش آموزان بالا است. امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود.

موالی زاده در ادامه به مساله عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: همه ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی موضوع عفاف و حجاب را جدی بگیرند و همکاری کنند. 

وی ضمن تشکر و قدردانی از نیرو‌های فراجا در اجرای طرح نور عفاف و حجاب افزود: سایر دستگاه‌ها از جمله سپاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه در حال تلاش هستند. با این طرح امنیت اجتماعی ایجاد می‌شود. مساله عفاف و حجاب بسیار مهم و کلیدی است و آغاز آن با اجرای طرح نور را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اهواز به برگزاری آئین‌های ویژه بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و افزود: امسال نگاه متفاوتی به دهه کرامت داریم. علاوه بر برنامه‌های و جشن‌های در چند منطقه شهرستان اهواز، در مناطق کم برخوردار کوی علوی و شهرک رزمندگان جشن‌های باشکوه و ویژه‌ای برگزار می‌کنیم. دستگاه‌های اجرایی هر کدام با استفاده از ظرفیت خود به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها کمک کنند.

موالی زاده می گوید: امتحانات نهایی اساسی و در اولویت است. سرنوشت دانش آموزان را رقم می‌زند، لذا نباید مشکلات و کمبود امکانات به دانش آموزان آسیب بزند. سیستم‌های سرمایشی، روشنایی و سایر امکانات باید تا قبل از برگزاری امتحانات آماده شوند. همه دستگاه‌ها در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.

فرماندار اهواز بر تکریم خانواده معظم شهدای گرانقدر تاکید کرد و گفت: مدلی را سال گذشته در هفته دفاع مقدس در دیدار با خانواده شهدا برای ادارات و دستگاه‌ها اجرایی کردیم که امسال نیز باید با هماهنگی روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق ۱ و ۲ شهرستان اهواز انجام شود. این حداقل کار برای تکریم خانواده معظم شهدا است که نباید از آن غافل شویم.

موالی زاده با اشاره به پیش بینی هواشناسی و هشدار‌ها برای بارندگی در مناطق مختلف در روز چهارشنبه افزود: همه ادارات و دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی در ادامه به مشکلات روستا‌ها در سه بخش مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: امسال جلسات شورای اداری بخش‌ها نیز با هدف پیگیری ویژه و توجه جدی‌تر ادارات و دستگاه‌ها به مشکلات در سه بخش تابعه شهرستان اهواز برگزار می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اهواز گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی تعامل همکاری بین بخشی داشته باشند و از هر گونه اقدام خودسرانه بر علیه دیگر دستگاه خودداری کنند. موارد و مشکلات بین دستگاهی را به فرمانداری گزارش دهند. 

موالی زاده می گوید: مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی بدون همکاری نماینده عالی دولت، شهرستان اهواز را ترک نکند تا دچار مشکل نشویم. برخی در گذشته رعایت نکردند که دیگر شاهد آن نباشیم و در صورت تکرار برخورد قانونی می‌شود.

موالی زاده ادامه داد: به گفته وزارت کشور یکی از بهترین انتخابات‌هایی که در کشور برگزار شد انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز بود که با همکاری و پشتیبانی ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی به خوبی، سالم و باشکوه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.