۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است

معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم گفت: طی چند سال گذشته ۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در چهار سایت استان انباشت شده‌است که می‌تواند یک نگرانی برای آینده زیست‌محیطی قم باشد.

سید احمد شفیعی ، با تاکید بر اینکه فرایند بازیافت و بازچرخانی پسماند‌های ساختمانی در قم ضعیف است، گفت: انباشت این حجم از نخاله و پسماند ساختمانی در قم می‌تواند تبدیل به یک چالش مهم شود.

 معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه مصالحه ساختمانی بالاترین حجم پسماند تولیدی در قم است، بیان کرد: در حوزه بازیافت پسماند‌های ساختمانی به‌شدت نیازمند ورود سرمایه‌گذار و جلوگیری از انباشت آنها هستیم.

او ادامه داد: سموم نباتی و کود‌های شیمیایی نیز از چالش‌های مهم استان قم در خصوص آلودگی محیط زیست است.

 معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم بیان کرد: فاضلاب شهری و صنعتی از عوامل مهم در آلودگی خاک هستند که وضعیت مدیریت فاضلاب صنعتی و شهری در قم قابل‌قبول نیست و یک معضل مهم است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم تصریح کرد:افزون بر ۵۰ درصد از مجموع ۷۰۰ تن زباله تولیدی روزانه در شهر قم قابلیت دفن مستقیم ندارند که بخش عمده آنها را پلاستیک و سایر محصولات پایه پلیمری تشکیل داده‌اند که برای محیط زیست و خاک بسیار خطرناک می‌باشد.

شفیعی عنوان کرد: در بهترین شرایط فقط ۱۰ درصد از پلاستیک‌های تولیدی بازیافت می‌شود درحالی‌که ظرفیت بازیافت این قبیل از پسماند‌ها بسیار بیشتر از این میزان است.

 معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم ییان کرد: در شهرداری قم هنوز هیچ چارت سازمانی و بخشی در رابطه‌با نظارت بر فعالیت‌های محیط زیستی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار