کاهش ۳۰ درصدی حوادث آتش سوزی در بافت مسکونی قم

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با بیان اینکه در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی در مجموعه شهرداری قم کار‌های خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۳۰ درصدی حوادث آتش سوزی در بافت مسکونی بوده‌ایم.

مهدی اصفهانیان مقدم عصر امروز در نشست صمیمی شهردار با اصحاب رسانه استان قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد،عنوان کرد: معاونت خدمات شهری با ۶ سازمان تابعه و مجموعه‌ای پیمانکاران یکی از بزرگ‌ترین معاونت‌های شهرداری است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با اشاره به اینکه این معاونت به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد، مطرح کرد: عملکرد این معاونت در افزایش رضایت مردم و امیدآفرینی در جامعه موثر است.

اصفهانیان  با اشاره به اینکه شهر قم در حال حاضر ۴۰۰ بوستان به وسعت ۲۸ میلیون متر مکعب دارد، تصریح کرد: از نظر فضای سبز در میان کلانشهر‌های کشور، شهر قم به رتبه سوم رسیده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با بیان اینکه در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی در مجموعه شهرداری قم کار‌های خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۳۰ درصدی حوادث آتش سوزی در بافت مسکونی بوده‌ایم.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر قم تولید می‌شود، تصریح کرد: قم نخستین کلانشهر کشور در عرصه دفن مستقیم پسماند شهری است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با اشاره به اینکه هزار و ۶۰۰ پاکبان و ۱۹۰ دستگاه ماشین آلات عملیات رُفت و روب در شهر را دنبال می‌کنند، یادآور شد: این اقدامات موجب شده است تا قم یکی از پاکیزه‌ترین کلان شهر‌های کشور باشد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری با بیان اینکه ساماندهی صنوف و مشاغل شهری انجام شده است،عنوان کرد: دو شهرک خودرویی و صنوف در سال‌های اخیر احداث شده است.

اصفهانیان  با اشاره به اینکه نورپردازی و ایجاد جلوه‌های نوری در معابر در دستورکار قرار دارد، بیان کرد: بزرگ‌ترین تونل نوری کشور در بلوار پیامبر اعظم (ص) به طول ۷ کیلومتر انجام شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی با هدف سیما و منظر شهری در دستورکار قرار دارد، عنوان کرد: همچنین اجرای طرح‌هایی با هدف بهبود سیما و منظر شهری مدنظر قرار دارد.

اصفهانیان  با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی برای رفاه شهروندان درنظر گرفته شده است، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم با این اقدامات انجام شده خادمین خوبی برای زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه (س) باشیم.

حجت الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم نیز در این نشست در سخنانی بیان کرد: هدف‌گذاری ما حرکت به سمت جهان شهر دینی بوده است.

او  با اشاره به اینکه پروژه‌هایی به منظور محله مسجد محور طراحی شده است، مطرح کرد: پروژه محراب شهر و پروژه کمک به مراکز فرهنگی ازجمله طرح‌های اثرگذار در این راستا هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه دیگر موضوعات شهری مورد توجه شهرداری است، عنوان کرد: محدوده مرکزی شهر قم مورد توجه ویژه است و طرح حریم حرم در این محدوده مطرح شده است.

او با بیان اینکه موضوع اربعین، غدیر و نیمه شعبان با جدیت بیش‌تری در استان دنبال می‌شود گفت: در این مناسبت‌ها بخش فرهنگی را فعال‌تر کردیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم  با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی همکاری با قرارگاه ۱۹ دی افزایش یافته است، یادآور شد: افزایش این همکاری‌ها منجر به اجرای طرح شهربانو شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلف فرهنگی در شهر را جذب و فعال کرده‌ایم، عنوان کرد: موضوع ایثار و شهادت طی دو سال گذشته به صورت ویژه دیده شده است.

طباطبایی با اشاره به اینکه ورزش همگانی مورد نظر ویژه شهرداری است، بیان کرد: ورزش پیشکسوتان و ورزش پایه به عنوان ورزش همگانی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم  با بیان اینکه در عرصه شعر و تئاتر نیز ورود جدی داشته‌ایم، عنوان کرد: موضوع گردشگری نیز یک موضوع مهم است که با تور‌های مختلف به دنبال تقویت آن هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار