عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در فهرست پژوشگران برتر جهان اسلام قرار گرفت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: دکتر علی روحانی عضو هیات علمی گروه زبان‌های خارجی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه در فهرست پژوهش‌گران ایرانی پُر استناد در علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) قرار گرفت.

به نقل از دانشگاه شهرکرد، حمیدرضا متقیان گفت: براساس آخرین گزارش موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) علی روحانی عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در فهرست ۴۲۴ پژوهشگر پر استناد در علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، سالانه با اتکا به منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده خود اقدام به شناسایی پژوهش‌گران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری می‌کند که در این گزارش، پژوهش‌گران پر استناد در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۴۰۰-۱۳۹۱) معرفی شده‌اند.


بیشتر بخوانید


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: این تحلیل با شناسایی فهرستی از پراستنادترین نویسندگان در هر حوزه با استفاده از روش‌های نرم‌افزاری آغاز می‌شود در مرحله بعد، ابهام‌زدایی و یک‌دست‌سازی این فهرست که منجر به شناسایی افراد متعدد با نام یکسان یا افراد یکسان با نام‌های متنوع می‌شود، انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد:پژوهش‌گران در هر حوزه بر حسب تعداد استناد‌هایی که دریافت کرده‌اند مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران پر استناد بر اساس حدود آستانه استنادی به عنوان نخبگان علمی گستره علوم انسانی و اجتماعی، هنر و معماری در نظر گرفته می‌شوند.

متقیان گفت: معیار انتخاب پژوهش‌گران در این فهرست، تعداد استناد‌های صورت‌گرفته به تولیدات علمی آن‌ها است.

وی یادآور شد: تعداد ۴۲۴ نفر پژوهشگر برتر در گستره علوم انسانی و اجتماعی، هنر و معماری توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) شناسایی و در ۱۶ حوزه موضوعی علوم انسانی و اجتماعی، هنر و معماری دسته‌بندی شده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: برخی از پژوهش‌گران در چندین حوزه موضوعی امتیاز لازم را کسب می‌کنند که به صورت جداگانه در حوزه چند رشته‌ای قرار داده شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار