ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان اصفهان

مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان اتباع خارجی مطابق با شیوه‌نامه‌ای که هرسال توسط ستاد ساماندهی اتباع و آموزش و پرورش تکمیل می‌شود می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

احمد رضا انصاری مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: اتباع دو دسته هستند، گروه اول اتباع مجاز که دارای یکی از مدارک معتبر مانند گذرنامه یا روادید جدید، دفترچه پناهندگی و اقامتی، کارت‌های هویت و یا کارت‌های آمایش هستند. ثبت‌نام این دانش‌آموزان همانند همه دانش‌آموزان مقیم به سهولت انجام می‌شود، اما گروه دوم اتباع غیرمجاز که دارای مدرک معتبر نبوده و تنها طبق فرمایش مقام معظم رهبری به منظور باز نماندن این افراد از تحصیل مستلزم به اخذ حمایت تحصیلی و مراجعه به دفاتر وکالت اتباع هستند.

او افزود: دانش‌آموزان اتباع که ۱۰ درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان را به خود اختصاص داده‌اند و قبل از ثبت‌نام تعیین سطح شده‌اند اگر در سطح دبستان باشند در یکی از مدارس نزدیک به محل سکونت و اگر مدرک آن‌ها پایه متوسطه کشور خودشان است با مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش پس از تعیین سطح تطبیق نهایی صورت گرفته، مقطع آن‌ها مشخص شده و ثبت‌نام می‌شوند.

مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیشتر تراکم این دانش‌آموزان در نواحی ۴، ۵ و ۶ و منطقه کاشان است که امید داریم با افزایش کلاس درس در این نواحی از مشکلات مدارس کاسته شود.

انصاری اشاره کرد: ثبت‌نام این دانش‌آموزان در همه مدارس دولتی، غیرانتفاعی، نمونه دولتی و شاهد بلامانع است و فقط در صورتی که مهاجرتی به بقیه شهر‌های استان داشته باشند باید از اداره کل امور اتباع خارجی استانداری مجوز اخذ کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.