برگزاری ۲۰۹ جلسه دادرسی الکترونیک در دادگستری منوجان

رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: به منظور اجرای سند تحول قضایی، ۲۰۹ جلسه دادرسی الکترونیک طی پارسال در دادگستری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سامان افشارمنش رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: به منظور برگزاری جلسات رسیدگی به صورت الکترونیکی، شاکی پرونده در محل دادگاه حاضر شده و متهم نیز از محل زندان به صورت ویدئو کنفرانس، به بیان صحبت ها، شکایات و دفاعیات خود می‌پردازند.

این مقام قضایی افزود: در قانون جدید آئین دادرسی کیفری، دادرسی به صورت الکترونیک پیش بینی شده و در این زمینه، برگزاری جلسات دادگاه به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس با هدف ایجاد تحول، جلوگیری از تجدید اوقات، جلوگیری از تأخیر در دادرسی و تسریع در صدور احکام انجام می‌شود.

افشارمنش تصریح کرد: خوشبختانه با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نصب و راه اندازی تجهیزات فنی لازم در دادگستری منوجان، امکان برگزاری جلسات رسیدگی محاکم و انجام تحقیقات به صورت ویدئو کنفرانس فراهم شده است.

او بیان داشت: توسعه دادرسی‌های الکترونیک علاوه بر کمک به اجرای سند تحول قضایی، حفظ کرامت متهم، جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و صیانت از بهداشت و سلامت جامعه، آثار مثبت و قابل توجهی در صرفه جویی در هزینه ها، زمان و نیروی انسانی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.