حسینی میلانی در تذکر پیش از دستور مطرح کرد؛

تخریب ذخایر ژنتیکی بومی تهران/ شهرداری ریشه‌کنی گیاهان بومی را متوقف کند

عضو شورای شهر تهران گفت:شهرداری تهران در اسرع وقت اجرای کامل مفاد بخشنامه حفظ و صیانت از گیاهان بومی را در دستورکار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در دویست و پانزدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران، در تذکر پیش از دستور خود با تشکر از گزارش ارائه شده از سوی شورایاری منطقه ۱۲ گفت: ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز شهر تهران آماده بهره‌برداری است و فراخوان اولویت‌های پژوهشی از سوی سازمان بوستان‌ها منتشرشده است تا از این طریق، گونه‌های بومی و قابل کشت در تهران را مورد آزمایش قرار دهیم.

وی ادامه داد: از تمامی متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان درخواست می‌کنم در فراخوان منتشرشده شرکت کرده و از سازمان بوستان‌ها برای پیگیری این بحث تشکر می‌کنم.

او با اشاره به اینکه اردیبهشت پارسال به پیشنهاد کمیته محیط زیست شورای شهر، سازمان بوستان‌ها بخشنامه‌ای را مبنی بر ممنوعیت ریشه‌کنی و حذف گیاهان بومی شهر تهران در فضای سبز ابلاغ کرد،گفت: براساس آن بخشنامه مقرر شد ریشه‌کن کردن گیاهان خودرو در فضای سبز به غیر از استثنائات مورد تائید کمیته فنی آن سازمان ممنوع باشد.

حسینی میلانی تصریح کرد: متاسفانه گزارش‌های رسیده از برخی مناطق، حاکی از آن است که پیمانکاران فضای سبز مجددا اقدام به ریشه‌کنی و تخریب ذخایر ژنتیکی بومی شهر تهران کرده‌اند.

وی افزود: به شهرداری تهران به ویژه حوزه فضای سبز مناطق ۲۲ گانه تذکر می‌دهم در اسرع وقت اجرای کامل مفاد بخشنامه حفظ و صیانت از گیاهان بومی را در دستور کار قرار داده و از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران می‌خواهم در فرصت یک ماه گزارش کاملی از اقدامات پیشگیرانه (حقوقی و فنی) و نتایج ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه را به شورای شهر تهران ارسال کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار