عضو هیئت عامل سازمان راهداری مطرح کرد؛

تشکیل جلسات برای حل مشکلات کامیون‌داران/ وعده های دولت در وزارت صمت روی زمین ماند!

مداح گفت: اولین و مهمترین خواسته کامیون‌داران افزایش 20 درصدی کرایه بود که این موضوع به صورت کامل و در تمامی استان‌ها محقق شده است.

افزایش 20 درصدی کرایه حمل کالابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرامرز مداح عضو هیئت عامل و نماینده تام‌الاختیار سازمان راهداری در نشست خبری تشریح اقدامات و پیگیری‌های انجام شده برای پاسخگویی به مطالبات رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای  با بیان اینکه خط قرمز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گرفتن کمیسیون غیر قانونی است ،گفت: در راستای شفاف‌سازی تعرفه ها و ریشه‌کن کردن دلال‌ها اقدامات گسترده‌ای را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد با توزیع عادلانه بار، بخشی از مشکلات کامیون‌داران را رفع کنیم.

عضو هیئت عامل و نماینده تام‌الاختیار سازمان راهداری تصریح کرد: مهمترین اقدامی که سازمان راهداری برای رفع مشکلات کامیون‌داران انجام داده افزایش 20 درصدی قیمت کرایه کامیون‌داران  است و این موضوع در استان‌ها مختلف اجرایی شده است.

وی  یادآور شد: توزیع سوخت بر اساس پیمایش، دومین خواسته کامیون‌داران بود که بخش اول آن از اول آبان ماه اجرایی خواهد شد.

مداح درباره اقدامات و پیگیری‌های انجام شده درخصوص مطالبات کامیون‌داران گفت: ستاد مدیریت بحران تشکیل و جلسات فشرده‌ای در این رابطه برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تامین امنیت تردد ناوگان در جاده‌های سراسر کشور از طریق معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و شرکت در جلسات شورای امنیت و کمیسیون‌های عمران و اجتماعی مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از دیگر اقدامات ما برای تحقق مطالبات کامیون داران است.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سهم بیمه تامین اجتماعی که اصلی‌ترین مشکل کامیون داران بود ،به روال سابق بازمی گردد،افزود: این موضوع هم اکنون از سوی سازمان تامین اجتماعی اجرایی و عملیاتی شده است.

وی گفت: در تاریخ 5/3/ 97 موضوع و مشکلات موجود در بخش حمل و نقل بار و مسافر برون شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی ،رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون حمل و نقل وزیر راه و اصناف رانندگان حمل و نقل برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مداح ادامه داد: تشکیل کمیسیون ویژه ماده 12 به تمامی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد .طبق این کمیسیون رسیدگی به موقع به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای به ویژه اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: عدم مسئولیت پذیری شرکت‌ها در رابطه با پرداخت کامل کرایه به راننده و سو استفاده از کارت هوشمند راننده از مهمترین مشکلات رانندگان بود که با تشکیل این کمیسیون و بررسی هفتگی آنها از سوی ادارات کل ،در دستور کار قرار گرفت.

عضو هیئت عامل یادآور شد: تاکنون طی دو مرحله از پایانه بار تهران بازدید میدانی صورت گرفته و با برخی از شرکت‌های مختلف برخورد قانونی انجام شده است.

مداح با بیان اینکه حق دستمزد، تداوم معافیت پرداخت حق بیمه، شناور بودن میزان ضرایب حق دستمزد به اختیار راننده، عدم ارائه خدمات مناسب بیمه تامین اجتماعی، مشکلات از کار افتادگی و بازنشستگی رانندگان،‌قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور در حیطه وظایف سازمان تامین اجتماعی است ،افزود: با تشکیل کارگروه مقرر شد که این موضوعات بررسی و نتیجه این اقدامات به اطلاع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برسد.

وی درباره اقداماتی که وزارت صنعت معدن و تجارت باید در خصوص کامیون داران انجام دهد ،گفت: افزایش قیمت اقلام مصرفی از جمله لاستیک، روغن و کمبود این اقلام در بازار، افزایش قیمت ناوگان باری و مسافری توسط تولید کنندگان از جمله موضوعاتی است که باید وزارت صنعت رسیدگی کند، خوشبختانه چندین جلسه با حضور نمایندگان اصناف رانندگان و انجمن‌های صنفی واردکنندگان لاستیک برگزار شد ولی متاسفانه تا پایان خرداد ماه هیچ اقدامی از سوی وزارت صنعت انجام نشده است و همچنان رسیدگی به افزایش قیمت لاستیک ادامه دارد.

مداح یادآور شد: سازمان راهداری چندین بار اعلام آمادگی کرده تا مکانی در پایانه‌های بار و مسافر برای توزیع مستقیم و بدون واسطه با قیمت مصوب و ارز دولتی لاستیک به رانندگان بفروشد اما وزارت صنعت از این اقدام استقبال چندانی نکرده است.

وی با اشاره به اینکه برای بررسی تعرفه‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی کارگروهی به دستور معاون اول رئیس جمهور و با ریاست برنامه و بودجه تشکیل شد گفت: در این جلسه اعضای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی‌ ایران، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حضور داشتند و علی‌رغم ارائه آنالیز قیمت و ضرورت افزایش نرخ محموله‌های نقدی تا کنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

مداح با بیان اینکه جا به جایی کالا و بارگیری ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور به صورت مستقر و لحظه‌ای رصد می‌شود گفت: گزارش‌های لازم از روند بارگیری و تجمع معترضان تهیه و به صورت کامل بررسی شد.

وی تأکید کرد: مدیران ارشد سازمان راهداری در استان‌های مهم حمل و نقلی به ویژه‌ اصفهان و خوزستان جهت انجام هماهنگی‌های لازم برای تامین کامیون و بارگیری این ناوگان حضور داشتند.

مداح گفت: با ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور درباره استقرار دو نفر از همکاران به عنوان نماینده در مراکز عمده بار و تجمع رانندگان آن استان مکاتباتی انجام شد.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری توضیح داد: هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های حمل و نقل توانمند جهت اعزام کامیون به مقصد بنادر جنوبی کشور و همچنین استفاده از ناوگان باری راهداری این سازمان در حمل کالاهای اساسی صورت گرفته و گشت‌های راهداری در محورهای مواصلاتی استان‌ها حضور مستمری دارند.

مداح با اشاره به اینکه جهت رسیدگی به مطالبات رانندگان کارگروهی تشکیل و تا به امروز شش جلسه برگزار شده است گفت: در این جلسات فرآیندهای کاری در پایانه‌های مهم به خصوص پایانه بندر عباس و در مرحله اول تعریف کامیون ملکی مشخص شد به طوری که تمامی کامیون‌های ملکی باید دارای بغل‌نویسی باشند و شش دانگ این کامیون‌ها متعلق به شرکت‌های حمل و نقلی باشد. این موضوع هم اکنون به کلیه ادارات جهت اعمال در پایانه‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی از دیگر خواسته‌های رانندگان بود گفت: با پیگیری سازمان راهداری و برگزاری جلسات با کانون شرکت‌ها مقرر شد این کانون‌ها مسئولیت بیمه تکمیلی را برعهده بگیرد.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری درباره تعیین نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر گفت: در این راستا نمایندگان کامیون‌داران طرحی را ارائه و معرفی کردند و مقرر شد در کارگروهی متشکل از اساتید دانشگاه‌ها طرح آنها بررسی شود امیدواریم تا ابتدای مرداد ماه پارامترهای موثر بر تن کیلومتر تعیین و تصویب شود.

مداح با اشاره به ایجاد سامانه پیامکی و دریافت حدود 5 هزار پیام از سوی رانندگان گفت: رانندگان می‌توانند برای ارائه شکایات و انتظارات خود با دریافت کد رهگیری شکایات و انتقادات خود را پیامک کنند.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه پاسخگویی 141 و اضافه کردن کلید 5 به این سامانه رانندگان می‌توانند نظرات خود را بیان کنند خوشبختانه تا به امروز 650 فایل صوتی به این سامانه ارائه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرایه ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار