کرمانشاه؛

کرمانشاه میزبان جام باشگاه های "کتابخوانی"

کرمانشاه میزبان جام باشگاه های "کتابخوانی" کودک و نوجوان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در استان کرمانشاه خبر داد.
حجت الاسلام رحیم جعفری گفت: جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتابحوانی در جامعه است.

وی افزود: راه اصلی توسعه کتابخوانی، ترویج کتاب در سطوح ابتدایی و راهنمایی و بویژه در سنین نوجوانی و جوانی است و باید با برنامه‌ریزی لازم زمینه برای ترویج کتابخوانی را فراهم کرد.

جعفری تصریح کرد: این طرح نیازمند مشارکت دستگاه‌های فرهنگی از جمله شهرداری‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، مراکز آموزش و پرورش و به ویژه حمایت فرمانداریها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: شهرستان‌های ثلاث باباجانی، روانسر، سنقروکلیایی و کرمانشاه چهار شهرستانی هستند که از استان کرمانشاه در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان حضور دارند.

جعفری افزود: استان کرمانشاه اولین سالی است که در جام باشگاه های کتاب حضور دارد و با برنامه ریزی صورت گرفته تاکنون ۱۲۰ مربی برای آموزش و تشکیل تیم‌های کتابخوانی در این چهار شهرستان ثبت نام کرده‌اند و با تشکیل تیم‌های کتابخوان حدود ۱۲۰۰ نفر در سنین مشخص شده حضور خواهند یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: در دوره‌های آموزشی مربیان امروز و فردا آموزش خواهند دید و این مربیان باید تا ۳۰ خرداد نسبت به تشکیل باشگاه خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بهترین‌های هر شهرستان در مرحله پایانی جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان حضور خواهند یافت و در سطح استان نیز به صورت جداگانه از نفرات برگزیده تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.