از عطرنارنج عمارت نارجستان تا گنبد فیروز فام سومین حرم اهل بیت

در این خبر سعی داریم تا شما مسافران نوروزی را با جاذبه های گردشگری شهر شیراز آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیراز مركز استان فارس در جنوب ‌غربی ایران است.شیراز ، شهر راز شهر عشق و هنر، مهد انديشه هاي عارفانه و عاشقانه است. شيراز شهر فارسيان پاک و مهربان و باصفا است.
از آنجایی که افراد بسیاری در ایام تعطیلات عید قصد سفر دارند،به آن ها پیشنهاد می کنیم تا به شهر شیراز سفر کنند.
در این خبر نیز ما سعی داریم تا جاذبه های گردشگری این شهر را به شما معرفی کنیم.


شاه چراغ (ع):



 این مکان بارگاه احمد بن موسی (ع)، برادر امام رضا (ع) می باشد . برای زیارت این مکان مقدس باید به خیابان احمدیه شیراز بروید.  در این مکان علاوه بر زیارت می توانیدبه معماری امامزاده که از دوره دیلیمیان به جای مانده دقت کنید و سری هم به موزه امامزاده بزنید.

حافظیه:



آرامگاه حافظ شاعر بزرگ ایرانی که به حافظیه نیز شهرت دارد پر بازدید ترین مکان شیراز است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می کنند.


سعدیه:



آرامگاه سعدی که به سعدیه نیز شهرت دارد در تنگ سعدی واقع در شمال شرقی شهر شیراز قرار دارد و بعد از حافظیه دومین پایگاه فرهنگی و محل گردهمایی ادب دوستان در این شهر به شمار می رود.


بازار وکیل:



یکی از مشهورترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران در شیراز بازار وکیل  می باشد . موقعیت دقیق بازار وکیل شیراز در مرکز شهر شیراز (شرق میدان شهدا) بوده که مسجد و حمام تاریخی وکیل نیز در کنار این بازار تاریخی و مشهور ایران به چشم می خورند .

عمارت نارنجستان قوام:



این بنا سال های سال یکی از مهمترین مراکز سیاسی شیراز بوده است. ساختمان این بنا،مملو از آیینه کاری، نقاشی، کاشی کاری، گچبری و منبت کاری است. این عمارت با باغ باصفای نارنجش در مسیر خیابان لطفعلی خان به حرم شاهچراغ (ع) قرار دارد.


باغ ارم:



تین باغ درشمال غربی شهر  شیراز واقع شده که ازدوره قاجاریه باقی‌مانده است . وسعت باغ بیش از سه هکتار و از درختان مرکبات و سرو پوشیده شده است.
این باغ یک  باغ ایرانی تاریخی در شهر  شیراز است و شامل چند بنای تاریخی و باغ  گیاه شناسی می باشد.


باغ عفیف آباد(گلشن):



باغ عفیف آباد یکی از زیباترین باغ های تاریخی شیراز می باشد که در  دوره صفویه از باغ های مهم و گردشگاه پادشاهان بوده  که محلی برای تفریح شاهان صفوی بوده است.همچنین این باغ نمونه کاملی از هنر گل کاری ایران می باشد.
 باغ عفیف آباد  در خیابان عفیف آباد شیراز  واقع شد ه و  به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های سلاح خاور میانه  محسوب می شود.


باغ  دلگشا:



باغ دلگشا یکی از باغ های تاریخی شیراز است که در نزدیکی آرامگاه سعدی واقع شده است.تاریخ ااحداث این باغ به دوره ساسانیان ، صفویه و قاجاربازمی گردد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار